Merhabalar
Oğlum 3.5 yaşında yaklaşk 5 aydır tuvalet eğitimi vermeye çalıştım fakat ilerleme olmadı 3 yaşından önce de çalışmıştım yine başarısız oldu çişini tutuyor ancak ben tuvalete götürürsem tuvalete yapıyor yoksa yere yapıp üzeeinde oynuyor. Kakasını yapıyor hiç rahatsız olmuyor temizlemek istediğimde ise red ediyor banyoya götürdüğümde ben temzlemeye uğraşırken etraftaki eşyalarla oynuyor. Kıyafet ayakkabı giydirmeye çalıştığımda dikkatini vermiyor çok zorlanıyorum yerinde durmuyor oyuncaklarıyla oynamaya çalışıyor. Yan bakma alışkanlığı var düşünürken ya da algılamaya çalışırken başını yatırıp yan bakıyor. Adına seslendiğimde duyduğunu bildiğim halde defalarca sesleniyorum bakmıyor fakat onun ilgi alanı bir kelime söylersem araba çikolata dondurma hemen bakıyor. Klima, klima komprosörü pervane bu gibi elektrkli ya da ışıklı şeylere karşı ilgisi var her gittiğimiz mekanda evde klima var mı diye bakıyor dışardaki duvarlarda klima komprosörü takip ediyor pervanesi dönenlere bu klima çalışıyor dönmeyenlere çalışmıyor diyor. Arabalarla oyun kurmayı oynamayı çok seviyor fakat diğer oyuncaklara öyle ilgisi yok ve çok fazla bağırarak ve kendi kendine konuşarak oynuyor. Dönme hareketi var bir de ara ara kendi etrafında dönüyor. Çok ayrıntıcı bizim görmediğimiz ayrıntıları bile hemen fark ediyor. Aşırı takıntılı yemek masasında oturduğumuz sandalyeden farklı olana oturursak ağlama dizdiği arabaların sırası yönü biraz değişsin ağlama rutindeki değişikliklere öfke evde diken üstünde gibiyiz resmen. Çocuk psikatristi ve çocuk gelişimine gittik zeka ince motor kaba motor becerileri gayet iyi algılaması iyi konuşması bi rık geri dediler ve hafif otizm bulguları var dediler. Gözlemleyeceklerini söylediler nörolojiye sevk ettiler henüz gitmedik. Kreşe gitsin oyun grubuna dediler. Fakat biz zaten oyun grubuna da gittik bir dönem kendi kendine sesli ve kendini kaybedeecesine oynaması hakimdi. Daha sonra spora verdik oradaki hocası bizi ergoterapiye yönlendirdi arkadaşlaryla iletişim kurarken vurma itme gibi eylemleri olmuş halbuki hiç şiddet öğrenmedi. Kreşe vermeli miyim bu anlattıklarımda normal anormal gelen şeyler var mı sormak istedim biraz uzun oldu ama değerli vaktinizi ayırır okursanız minnet duyarım