reyhanmv bence şart değil. Hele ilk çocuğa arkadaş olsun, şu an veya ilerde yalnız kalmasın düşüncesiyle yapmak, bana göre hiç doğru değil.
İkisi de bir birey sonuçta. Sırf kardeş bağları var diye mükemmel anlaşacaklar gibi bir garantide yok. Bir noktada ikisi de kendi hayatına odaklanacak. Kendi kurduğu ailesine odaklanacak. İşine gücüne bakacak. Eğer çok çok ileriyi düşünerek yapılıyorsa kardeş, gerçek olan bu.
He ama anne/baba kendini hazır hisseder, “ben yeniden bir çocuğum olsun istiyorum” der, maddi manevi yetebileceğine inancı tamdır, fiziksel ve mental olarak yeni bir bebeğin ve aslında bir bireyin sorumluluğunu almaya hazırdır, o zaman tabii ki ikinci çocuk yapılabilir.