Mmss
Lohusa depresyonu yaşamış birisi olarak seni o kadar iyi anlıyorum ki. İmkanın varsa psikolojik destek almanı öneririm ben alamamıştım. Dışarıdaki anneler ile kendini kıyaslama önce sen kendini iyi hisset.
Birgün bekar bir arkadaşım bana dedi ki o zamanlar benimde bebeğim iki aylık falandı “ annelik gerçekten zormuş sen önceden şıkır şıkır giyinirdin çok beğeniyordum seni şimdi eşofmanla geziyorsun hep”
Ben orada aydınlandım. Dedimki ben ne yapıyorum
Bilerek isteyerek anne oldum. Bir tek ben yaşamıyorum bu süreçleri her anne yaşıyor asla tek değilim. Bugünler geçecek hemde çok hızlı geçecek geriye güzel anılar bırakmam gerekli. İleride bebeğim büyüyüp fotoğraflara bakarken hayattan soğumuş, bakımsız bir kadın görmemeliydi en önemlisi ise o bebek haliyle ona bunu hissettirmemeliydim. O andan sonra önce bebeğimin sakin kaldığı, sakin durduğu rahat ettiği şeylere öncelik vererek bakımımı yaptım, giyimimi düzelttim. Bebeğimle beraber banyo yapıyordum eşim evde yoksa eğer. Yani imkansız değil sadece kötümserliğe odaklanmamak gerekiyor. Eyvah hayatım bitti kafasından çıkmak gerekiyor. Oldu bir kere dünyaya getirdik bu çocuğu elbet büyüyecek, elbet uyuyacak, elbet bizimle yürüyüp yiyip içecek. Anın tadını çıkarmak gerekiyor yaşadığınız ana odaklanın.
Şu an 16 aylık eşim gurbette benimle beraber uyuyor, geziyor, oturuyor, yiyor içiyor.. hâlâ zor ama güzelleşiyor