semma007 konsantreden kastınız oyuncakla oynama süresi ise 40 dakikayı bulduğu oluyor. 23 aylık, 20 aylıktan beri böyle ama şöyle buluyor, magnetle oynuyoruz mesela. Önce ev yapıyoruz, sonra onu bozup tren yapıyoruz, sonra onu bozup kaydırak yapıyoruz. Tek oyuncakla 40 dk içinde 3-4 farklı oyun kuruyoruz yani. Kitap konusunda sorun yok. Tüm kitaplığı indirip okusam okuma demez, oturur o da eşlik eder ki çoğu kitabı hareketli kitap zaten. Ben odak süresinin önemini 18 aylıkken fark etmiştim ve o aylarda bu konunun üzerine çok düştüm. En sevdiği şey suydu. Gün içinde su ile oynayabileceği etkinlikler kurdum. Oturdum yanına beraber su ile oynadık. Tam sıkılıp kalkacakken hemen aynı oyuncaklar ile farklı bir oyun kurdum. Örnek vereyim; su ile aktarma oynarken sıkıldı, kalkacakken hemen yanımdan pipet çıkarıp suya üfleyip köpükler çıkardım. Ondan da mı sıkıldı, bebek banyo sünhgerlerini attım içine, suyu çekince o suyu önümdeki bardağa sıkıp dikkatini çektim vs. Yani o kalkmak istedikçe yeni bir oyunla oturmaya devam etmesini sağladım. Evet muhtemelen gelişimi açısından olumsuz bir etkisi yoktur ama odak süresinin uzun olması bir noktadan sonra o kadar iyi oluyor ki en azından oturarak oyun oynayınca dinleniyorum ben şu an mesela.
Bu arada benim bebeğim puzzle dan nefret eder. 2 dk bile eline alıp oynamaz yani atar bir kenara. O konuya çok takılmayın