nurlyy Keki için;
• 2 adet yumurta
• 1.5 yemek kaşığı yoğurt
• Yarım çay bardağı zeytinyağı
• Karbonat
• Ham kakao tozu
• Tam buğday unu
Kreması için;
• 1 Çay bardağı su
• 1.5 Yemek kaşığı ham kakao tozu
• 2 yemek kaşığı hurma özü (Keçiboynuzu özü de konulabilir. )
• 2.5 Yemek kaşığı yulaf unu (Tam buğday unu da konulabilir. )
Yapılışı ;
√ Öncelikle pandispanyamızı hazırlıyoruz. Derince bir kaba yumurta aklarını koyuyoruz sarılarını da başka derin bir kaba koyuyoruz.
√ Yumurta aklarını yüksek devirde krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz. Yumurta sarılarının içine yoğurdu koyarak onları da başka bir kapta çırpıyoruz. Üstüne zeytinyağını da döküp tekrar çırpıyoruz.
√ Üstüne 1 yemek kaşığı kadar ham kakao tozu koyuyoruz. Ortalama 1.5-2 yemek kaşığı kadar da tam buğday unu ekliyoruz. Baya koyu kıvamlı bir kek hamuru olmuş olmalı. Eğer hala sıvıysa biraz daha un ilave edebilirsiniz.
√ Üstüne 1 çay kaşığı kadar karbonatımızı da ekleyin güzelce mikser yardımıyla çırpıyoruz. Ardından diğer kapta olarak çırpılmış yumurta akımızı yavaşça karışımımıza ilave ediyoruz. Çok yavaşça bir kaşık yardımıyla karıştırıyoruz.
√ Burda ki önemli nokta karışımı alttan üste şeklinde karıştırmamız, yumurta aklarını söndürmemeliyiz.
√ İçine yağlı kağıt serdiğimiz borcama karışımımızı yayıyoruz, ben orta boy kare borcam kullandım. Önceden ısıtılmış fırında pandispanyamızı pişiriyoruz. Derece fırından fırına değişiklik gösterebilir. Ben fansız ayarda 190 derece de 10-15 dk pişirdim.
Burdan devamını yorumda yazmışım kopyalama yapamadım o yüzden direk ss atıyorum 🌸
