Arkadaşlar niye bunu kendinize yapıyorsunuz.
Bende 4 sene önce tek başıma çocuk buyuttum ama hiç aklıma otizm gelmedi.
Şuan 14 aylikta kızım var.
Yani çevre baskısı vs.su eziyeti yapmayın doktor doktor gezdirmeyin küçücük çocukları.
Bunun teşhisi bile 2 yaşında zar zor konuluyor.
Örnek veriyorum post aciliyo bebeğim 9 aylık -10 aylık alkış yapmiyo , anne demiyo , göz teması kurmuyo , adına tepki vermiyo….
Yani sizin beklentiniz çok çok fazla küçücük çocuklardan.
Lütfen şu fenomenleri izleyip kendi bebeğinizle kıyaslamayın
Onun çocuğu şunu yapıyor benimki yapmıyor acaba otizmmi ?
En ufak şeyde bile bunu sorguluyorsunuz?
En güzel gecirceginiz zamanları zehir ediyorsunuz hem kendinize hem bebeğinize..
Adına niye tepki vermiyo olabilir önce bunu sorgulayın
Ortada çok oyuncak varsa ilgisini dağıtan vermez, TV telefon tablet açıksa tepki vermez git gide algıları kapanır.
Ama bu otizm değildir bu konuda bizler hataliyiz.
Oyuncak az olmalı haftada 1 değiştirilmeli belki.
TV televizyon yerine eğitici sesli oyuncaklar alınabilir…
İlla sesli birşey oyaliyorsa aynı mantık.
Bunun içinde linç ediceksiniz edin şimdi sanane herkesin kendi çocuğu diyenler gelir ama ben 9 aylık 11 aylık çocuğa hiçbir şeyi olmadığı halde durduk yere otizm olabilirmi diyenlere gerçekten karşıyım yani