Okulun oryantasyon sürecini nasıl yönettiği önemli. Mesela bizimkiler bizi hiç sınıfa almadı, sınıf kızım için en baştan anne baba olmadan öğretmeniyle gidilecek bir yer olarak kodlandı. Yoksa sınıfta da anne diye ağlayacaktı. Bir de pat diye sınıfa da götürmediler, önce okulun parkında süre geçirdiler, oradan beraber sınıfa çıktılar. Okulda durduğu süreyi de yavaş yavaş arttırdılar durumuna bakarak.
Başlamadan önce evde çok anlattım. Okula gideceksin, orada öğretmenin ve arkadaşların olacak, beraber oyun oynayacaksınız resim yapacaksınız etkinlik yapacaksınız, orda beraber yemek yiyeceksiniz, uykunuz gelince uyuyacaksınız diyerek.
Başladıktan sonra da eve gelince ya sorarak ya oyunla anlattırıyorum okulda olanları. Bir de mutlaka beraber çokça vakit geçiriyoruz, onu önemsemiyormuşum bırakıyormuşum gibi bir his oluşmasın diye.