Berenssmom Benim tanıdığımın oğlu aspergerdi ve çocuk gerçekten üstün zekalıydı 3 yaşında 2 dil şakır şakır konuşurdu diller de öyle Türkçe falan değil Fransızca flamanca sanki bir büyük insan gibi iletişim kurmaya çalışırdı alfabe sayılar elinden gelse matematik problemi çözerdi okumayı 4 yaşında kendi kendine kitap okuyan annesinden öğrenmiş kadın öyle derdi ama oda iyi birşey değil annesi üzülüyordu. Oda takıntılıydı konuşması iyiydi ama bazen ekolali yapardı ve bu ne falan diye sormazmış kendi ne olduğunu söylermiş hiç bilmediği şeyleri. Hatta şöyle söyleyeyim biz park yerinden ceza yemiştik yurtdışında yaşadığımızdan neden yediğimizi anlamamıştık sonra bir tabela vardı onu annesine gösterirken baktı siz bu bu sebepten ceza yediniz çünkü bu tabelayı herkes kendi evinin önüne park etsin diye yapıyorlar falan demişti ben korkmuştum şaşkınlığımdan.