Sfybsfyb Selamlar ben oğlumda kelime daracağının az olduğunu yaklaşık 18. Aydan sonra farkettim sonra sürekli oğlumla konuştum birlikte yemekler yaptık kukla oyunları oynadık 20 Aylık flandı sanırım herşeyi bildiğini ama söylemek istemediğini farkettim ihtiyacı yoktu konuşmaya belliki dedim ve tv telefon görüntülü konuşma bunları tamamiyle sıfıra indirdim bol bol dışarı çıktık kalabalık parklara özellikle sonra kuzenleriyle bir araya getirdim ailemin olduğu şehirde yaşamıyorum eşimlede konuşup yaklaşık 1 ay yanlarında kaldım kuzenleriyle sürekli bir aradalardı orda çok açıldı huyları bile değişti öyle söyliyim bu yazda 2 ay köyde ablamla kaldık onunda 2 çocuğu var oğlum konuşmaya başladı hatta şikayetleri bile başladı eşim bile bu değişime şaşırdı normal insan gibi hiç bir kelimeyi yanlış çıkarmıyor istiyorum / istemiyorum dorudan diyebiliyor bence akranları ile bir araya gelmeli 27 aylık olmasına 1 hafta kaldı sanırsam bu kış akıcı konuşmaya geçecek çocuklar çocuklardan öğreniyor bunu en iyi şekilde anladım mesela kızımda 11 aylık olacak oda abisinden görerek şimdiden 10 kelime söyleyebiliyor oğlumda o aylarda baba mama dışında hiç birşey yoktu 16 aylıktı arabaya aba diyordu sadece kızım merhabaya meba diyor mesela abisi rol model oldu çocuk tekken birşey öğrenemiyor bunu gayet iyi anladım istediğimiz kadar çabalayalım