zlhtkcnönceki yorumlarımdan buldum tekrar yazmaya üşendim 😂aktivia kullandım maya olarak sade olanını tabi, süt olarak pastörize şişe süt kullanıyorum genellikle önce sütü kaynatın bir kere kaynasa hatta çok isinsa bile yeter sonra arada karıştırarak soğutun içinde parmağınız 7. Saniye yanacak kadar soğuyacak 1 litre süt için 1 yemek kaşığı mayayı ayri bir kaseye koyun ustune sütten 2-3 kaşık koyup karıştırın ve süte ekleyin bir iki kere karıştırıp ağzını kapatmadan havlu battaniye vs tarzı bir şeye sarıp hiç kipirdamayacak bir yere koyun 7-8 saat kalsin orda sonra acip yarım saat dışarda bekletip ağzı açık buzdolabına koyun yoğurt o anda hazır ama 1-2 saat sonra tüketmeniz daha iyi olur sertleşir dolapta üstüne havlu kağıt serin yoğurda değmeyecek şekilde 12 saat sonra da ağzını kapatabilirsiniz
Ben şöyle yapıyorum bir fırın tepsisine 2 havluyu birbirine paralel olmayacak şekilde koyuyorum üstüne kavanozları dizip sutleri pay ediyorum sonra havluya sarıp fırına atıyorum (fırın kapalı) orda hem kıpırdamıyor hiç hemde sıcaklığı sabit kalıyor