sscan40 Kızlar 8 ay kontorlünde 7.150 gr çıktı. 3.250 doğmuştu. Ama öyle kilo alan bir yapısı hiçbir ay olmadı. Dr normal ama yine de 3 aydır 200 gr almış dedi boya vermiş dedi. Tabii diş de çıkardı çok da hareketli. Ek gıdayla aramız da iyi fena değil yiyior çocuk yani az da olsa. Yeterli bence. Sadece anne sütü bu arada. Ben diyorum biraz alsın ya hani toparlansın istiyorum. Şu hero baby falan gece kalık mamalarından versem olmaz mı
akkutlu sscan40 bebeğiniz sağlıklıysa hiç gerek yok çorbalar falan verin sadece benim kızım ek gıda döneminde tam bir tombik olmuştu
theyikik sscan40 benim kızım da doğduğundan beri hep sınırda kilo alıyor. 6 ay 20 günlük şu an yaklaşık bir aydır ek gıdaya başladık ama uyumadan önce genelde bişey vermiyorum. Bilmiyorum ben uyumadan önce yemek yesem hele de muhallebi tarzı bişey rahatsız olurum açıkçası böyle düşünüp 6-7 de çorba içirip sonra uyuyana kadar istediğinde meme veriyorum.
Sevemr sscan40 oğlum 3.900 doğdu. 6 aylık aşısında ölçmüştük 8 kiloydu. 9 aylık oldu hala 8 kilo. Üç aydır almıyor.. bnde yeni bir haftadır ek gıdaya geçiş yapmış oldum.. yoğurt, kaşık mama, Bizim yediklerimiz den tattırmaya başladım..
akkutlu sscan40 her gün mutlaka bir öğünü meyveli yoğurt verin içine ceviz ezin toz halinde evde mayalıyodum ben küçük kavanozlara içine mevsim meyvelerinden hafif pütürlü püre yapıyodum bir de mutlaka her gün 2 tane ceviz toz yapıp katıyodum. İlik suyuyla tarhana ev yapımı ya da şehriye yayla çorbası falan yapıyodum kışın brokoli havuç patates kerevizi buharda haşlayıp ilik suyuyla karıştırıp yediriyordum bizim gibi koca porsiyonlarla değil minik minik yoksa çok kabızlık yaşar ama bunlar aşırı kilo aldırdı çok tatlı olmuştu. Kayınvalidem ıspanaklı havuçlu erişte falan yapmıştı tereyağıyla haşlayıp peynirli yapıp veriyordum sabahları keçiboynuzu unuyla pankekler neler neler☺️ bir öğün anne sütü veriyordum diğer öğün ek gıda
SemaNur-Muhammed theyikik Çorbaları nasıl yapıyorsunuz acaba? 6 ay 25 günlük oğlum var tadımlar bitti ama şuan ne vermeliyim bilmiyorum. Karışımları sevmedi :(
Zhrbl12 SemaNur-Muhammed çorbasına mutlaka kemik suyu katın 9 aylık oğlum ek gıdaya geçtiğimizden beri hiç bişeyi sevmedi çorbalarına kemik suyu katıyorum yiyor. Bebekler için tarhana var yapılması da çok pratik onu çok seviyor oğlum. 1 yemek kaşığı tarhana az bi kemik suyu 2 yemek kaşığı kadar yarım çay bardağından biraz fazla su. Ocağa koyun pişirin biraz koyulaşınca hazır. Yanına bide yoğurt veriyorum mis. Veya yoğurt çorbasını da seviyor ama içinde pirinç olmayacak pirinçli sevmiyor. Onun hariçinde yoğurt çorbasına haşlanmış tavuk ekleyip blenderden geçiriyorum hem bol protein vitamin alıyor hemde seviyor sizde deniyebilirsiniz. Ama şunu da belirteyim oğlum 6-7 aylık iken 3-4 çay kaşığından fazla yemezdi bende zorlamadım zamanla alıştıkça yiyorlar. Şimdi yaklaşık 5-6 yemek kaşığı yiyor onun için yeterli
theyikik SemaNur-Muhammed genelde tatlı patates kabak havuç kapya biber bunları haşlayıp suyuyla beraber blenderdan geçiriyorum bazen tel şehriye de ekliyorum, tarhana yapıyorum. Henüz ilik suyu vs katmıyorum bi kez kattm içmedi sevmedi 7. Aydan snra tekrar denicem. Yoğurt çorbası da yapıyorum.
Sevemr sscan40 tadım fln yaptırdım tabi ki, verdiğim tek yoğurtla kaldı.. çünkü boğazında kaldığı için korkudan veremiyordum . Ama yoğurt. Mama ve meme ile ilerledim. Baktım kilo almıyor korka korka verdm..