penyy şuan zaten 2 yaş sendromundalar benim kızımda 22 aylık hiç izletmedim ablası var 3.5 yaşında oda hiç izlemedi hatta evde TV kurulu bile değil sadace duvarda duruyor bende izleyeceğim diziyi laptop yada telefonumdan onlari uyuttukdan sonra izliyorum . 2 yaş sendromunda yeme bozuklukları,kilo kaybı ,agrasif hareketler ,uyku gerilemesi bunlar normal durumdur . Ekranı açınca çocuklar hipnoz oluyor istersen 10 dk aç istersen 1 saat aç çocuk yediğini anlamıyor zaten artık bebeklikden çıktı sayılırlar şuan benlik duygusu fazla siz bu süreçte ekran açarsanız devamını isteyecek hircinliklari artacak sizi kullanmaya başlayacak . Kendisi yemeği yiyebilir 18 aydan itibaren çatal kaşık kullanabilir siz onun önüne verin kendi yesin hem bu şekilde duyusal becerisi motor becerisi hemde doyup doymadigini anlayarak yemek yiyecek . Ekran maruziyeti olan çocuklarda size göre şuan problem yok desenizde ortak dikkat sorunu , hiparktivete, gelişim geriliği , uyaran eksikliği ve daha birçok şeye maruz kalıyor , sesli oyuncaklar kuklalar kitaplarla yada oyuncak bir bebek ile yemek yemeyi çocuğunuza oyun haline getirerek öğretebilirsiniz . Ekranı kestim ama hala konuşmuyor demissiniz bir anda konuşamaz zaten 24 aya bazen 36 aya kadar bekleniyor zaten ha bazı çocuk çabuk konuşur bazısı geç konuşur . Bir gerilik durumu var ise doktora danışmalısınız , çocuğunuz o aya göre neleri yapabiliyor mesela hayali oyun kurma becerisi ,vücudunu gösterme isimlerini söyleme , hayvanlarin takliti gibi benim çocuğum kedi der senin ki pisi der mesela buda kelimedir . Ama çocuğun hiç konuşmuyor anne baba bile demiyorsa doktora gitmelisin . Ben pedegog desteği alan bir anneyim o yüzden biraz uzun yazdım benim kızım 2-3 lü cümlesi var ama bu zamana kadar 3 dk bile ekran izlemiş bir çocuk değil sırf bu yüzden misafirliğe bile gitmem. Bazı seyleeri bizler kolaylaştırabiliriz çocuğun hükmü bizim elimizde onlarin bizleri yönetmesine izin verirsek işin içinden çıkamayız bana göre telefon ile yemek yedirmek doğru değil sana göre doğrudur bunu tartışmayiz tabiki . Herkesin doğrusu kendine doğrudur ama benim sadace fikrim bu yönde 🙏🏻