nnoktaa benim orkidem dalından hiç kök ve yaprak vermedi ama kök verince ordan kesip saksıya ekiyorlar, onun dışında 5 yıldır orkide bakıyorum çok şükür bir şey olmadı ağaç kabuğuyla beslenmeyi sevdikleri için ben bir şişeye tarçın kabuğu atiyorum ve o suyla suluyorum asla hergun sulamiyorum, gözüm hep köklerinde olur suyu denkse kökleri canlı yeşil oluyor eğer kökleri yavaş yavaş griye donmusse biraz su veriyorum, suyu da yavaş yavaş almayı seviyor, bazende saksisindaki ağaç kabuklarının üzerine buz koyuyorum damla damla eriyip aksın sulanmış olsun diye çiçeklerini attiktan sonra 2 boğum altından buduyorum, tarçınlı şu yoksa yumurta hasladigimda onun suyuyla suluyorum ne çok direkt güneş görmeli ne de çok karanlıkta kalmalı ve koyduğunuz yer rüzgarda almamalı böyle anlatınca çok zahmetli gibi geliyor kulağa ama ben hiç uğraşmıyorum ilgilenmiyorum başka çiçekte bakamıyorum hele hergun su isteyen cicekse vay haline hep unuturum 😅