mrv__1234 16 aylık oğlum her şeyi işaret ediyor sadece arada dede-baba gibi birkaç kelime söylüyor ama hiç meraklı değil konuşmaya. Teşvik ediyorum ama oralı değil, ikizinin daha çok kelimesi var, ne yapacağım nasıl yapacağım bilemiyorum
Miracinannesi_ mrv__1234 benim bebegimde 17 aylik oldu gecen aya kadar birçok kelimesi vardı görenler konuşuyor diyordu ama bu ay gerileme oldu sanki öncesinde nasıldı bilmiyorum ama geçici bir surectir inşallah
MnkKrtl mrv__1234 benim oğlumda anne baba anane mama meme diyodu sonra birden bıraktı doktora götürdüm erkek çocukları geç konuşur biraz kalpazanlık oluyo dediler ki bunu kime sorsam diyo her istediğini siz veriyorsanız oyüzden işaretle anlatmak daha kolay geliyodur 2 yaşına kadar bekleyelim dediler şuan çok zora kalırsa anne ve mama diyo sadece okadar
mrv__1234 Miracinannesi_ hep böyleydi, hiç niyetli değil kartları gösteriyorum mesela parmağıyla işaret edip ııh diyo, biliyo aslında ne olduğunu ama söylemiyo
Miracinannesi_ mrv__1234 bende öyle kartları gösterip tekrarlıyorum kitap okuyorum. Ama en sık kullandığı kelimeler kartlardan cok gunluk hayatta kullandığımız kelimeler oldu. Mesela eşim alırdı kucağına ışığın düğmesine basardi açtım derdi sonra kapatırdı kapattım derdi sonra da bebeğime gülümseyip aç derdi düğmesine bebegim basardi falan. Aç kelimesini öyle öğrendi. Buzdolabının kapağını açarken bende ayni sekilde açtım kapattım diyordum. Oyuncaklarıyla oynarken sürekli al ver diyorum şimdi kendisi bana bisey uzatırken al diyor. Çay elimdeyken uzanmaya çalışırdı sıcak derdim parmagini dokundururdu ayyy sıcak derdim sıcak kelimesini öğrendi gibi gibi. Bu şekilde daha çok alıyorlar canım günlük hayatta ne yapiyorsan iki kelimeyle anlat ikizinin olmasi da cok güzel birbirlerine destek olurlar
mrv__1234 Miracinannesi_ Ah ah neler diyorum bir bilsen, arkadaşın dediği gibi kalpazanlık yapıyor sanırım 🤭
MnkKrtl mrv__1234 öyle sanırım bende çok dert ediyodum hatta ddktor hiç konuşmasaydı sorun ama konuşup bıraktıysa ozaman dert etme diyince rahatlamıştım bende. Çünkü sürekli herşeyin adını söylüyorum kartlarla oynuyoruz bişey gösterse adını söylüyorum falan ona rağmen böyle olunca çok takmıştım kafama
Miracinannesi_ mrv__1234 galiba öyle benimki de geçen haftaya kadar gösterdiğim kartı söylerdi şimdi bütün kartlara membeş diyor al aç sıcak baba mama dışındaki bildiği hersey membeş oldu ne demekse :)