tezlik Kızlar selam bu gün 12 aylık kızımı doktora götürdüm baba aba gibi kelimeleri var az bulduğumu söyledim ve doktorda az olduğunu söyledi 1 ay kelimeler öğretmeye çalışın eğer öğrenmezse çocuk psikologuna gidersiniz dedi sizin bebekler neler söylüyor bu konu için çocuk psikologuna giden var mı?
bikupakahvee tezlik tek doktorun dediğine bakmayın daha çok yolun başında bebeğiniz Zaten ekran izletmiyorsanız büyüdükçe aklı erdikçe daha çok öğrenmeye hevesli olacaktır Resimli kelime kartları alın kızım o kartlar sayesinde Bebek-bebi Kedi-pisi pisi Köpek-havhav ı öğrendi 🤭 inşallah daha da öğrenecek zamanla
MinikPandam_ tezlik o siralar 6 7 kelimesi vardi herhalde tam hatırlamıyorum ama su mama meme dede gibi şeyler söylüyordu bir de kedi köpek taklitleri falan. çocuğuna biraz zaman ver derim. Bol kitap oku sürekli konuş her şeyi tanıt şarkılar söyle
Hayat_2023 tezlik 12 aylık olacak yakında, Anne, baba, mama, hadi, gel, gitti diyor. Bir de adını söylüyor.
curlymomms tezlik 1 yaş bebeğinden beklenilen kelimeler bir cocuk gelisimci olarak fikrimce baba(bilincli) anne tarzi size seslendigi farkli bir kelime (bilincli) mama(bilincli) gel (oladabilir/olmayadabilir) gitti tarzi tam nette soyleyemiyebilir zaten gel ve git bazi hayvan sesleri (oladabilir/olmayadabilir) kisaca bakim verenine anlamli ve bilincli seslenmesi bile yeterli diye dusunuyorum 12 ay hala erken cunku kelime dagarciklarinin gelismesi icin zamanla acilacaktir bol bol sosyallesin oyun gruplarina baslayabilirsiniz zaten haftada 1 max 2 seans oluyor bu aya gore ve her bebegin gelisimi farklidir hic bir bebekle kiyaslama yapmayin 2 yasa gelir hala net kelimeleri olmaz o zaman dusunulur tabi
tezlik bikupakahvee çok hareketli bir bebek oturup kartlara asla baktıramıyorum hep elden tutup gezinmek istiyor uğraşmaya devam inşallah bizde öğreniriz 🤭
tezlik MinikPandam_ bir ara oynadığımız oyunlar sayesinde gel gel bir iki diyordu ama şu an onları da bıraktı söylemiyor bir şey öğretmeye çalışıyorum çık çık yapıp gülüyor 🤷♀️
Bet2506 Bence de biraz zaman verin. Ekran varsa onu hayatınızdan cıkartın. Kızımda 13 aylık. Anne Baba Mama Gel diyebiliyor sadece Daha yolun basındalar Zamanla cogalıcak. Bol bol konusuğ kitap okuyun
tezlik Bet2506 ekran izlemiyoruz,doktor bu şekilde söyleyince bende tedirgin oldum inşallah çoğalıcak 🫶
Hndsmom Bet2506 merhaba benim kızım da aynılarını söylüyor ama bilinçli mi anlayamıyorum .. mesela ben geel gel diyorum o da geee gee felan diyor. Yani siz de mi bu şekilde acaba ?
bikupakahvee tezlik şuan kendini biliyor etrafı da bilmek keşfetmek istiyor o yüzdendir ama asla kafanıza takmayın Mama sandalyesinde yemek yedirirken kartları gösterebilirsiniz veya uyuturken ayağınızda sallıyorsanız o esna da gösterebilirsiniz 🩷 benim kızda çok hareketli bu şekilde anlar yaratip kartları tanıtıyordum
MinikPandam_ tezlik o şu an kelime hafızasını genisletiyor. daha sonra söylemeye başlayacak. çok sıkmadan sadece öğretmeye çalışırsan kendi 2 yaşına dogru öğrendiği her şeyi söylemeye başlar :) 18. ayda 10 15 kelime söylemesi beklenir mesela. sabret derim
Bet2506 Hndsmom evet Muhtemelen bilinçli söylüyordur sizinki de. Ya da gel dediğinizde eliyle de gel yapıyor mu
tezlik curlymomms baba ve abayı bilinçli olarak söylüyor ama bana hiç bir şey söylemiyor istediği şeyleri bu bu diye eliyle gösteriyor susadığında buuu yaparak onu da istiyor ama meme istediği zaman hiç bir şey söylemiyor direk üstüme tırmanıp emmek istediğini belli ediyor yani kendini konuşarak değil de bedensel hareketlerle ifade ediyor
Hndsmom Bet2506 eliyle gel yapıyor ama ben yaptığımda değil kendi isterse yapıyor 😅 bay bay yapıyor . Ben böyle yalandan çığlık atınca o da atıyor
curlymomms tezlik daha kucuk annesi biraz zaman ver 👼🏻 2 yasa dogru artar kelimeleri 2 yasa dogru hala kelime yoksa o zaman doktora danisirsin
momysskaan tezlik 13 aylık olmadı daha ilk dört kelimesi net sadece Anne Mama Meme Dede Gel (del) Ayran(ayya) Gol (dol)