10,5 aylık oğlumun uyku kalitesizliği ile ilgili yazıyorum. Öyle kötü ki artık benim de dayanacak halim kalmadı. Korkunç agresif olmaya başladım. Ona karşı da tahammülümü yitirmeye başladım desem yeri var.
Geceleri yarım saat -1 saatte bir uyanıyor mesela. Uyanmalarında da hemen uykuya dalamıyor. Sürekli sağa sola döne döne ağlayarak uykuya dalmaya çalışıyor. Sabahları 7:15 te uyanıyor genelde. Uyandıktan 3 saat sonra uykusuzluktan gözleri kıpkırmızı oluyor. Uyutmadan tutabilmek imkansız, inanılmaz agresifleşiyor. İlk uykusunu belirsiz şekilde 45 dk ila 2 saat arası yapıyor. 2. Uykusunun saati ise belli değil. Tesadüf uyumak istiyorsa uyuyor desem yeri var. Mesela bugün 12 de ilk uykusundan kalktı. Asla 2. Uykuyu yapmak istemedi ve 21:30 da zar zor uyudu. Gözleri perişan hale geliyor ama yine de uyumuyor. Korkunç derece de huysuz oluyor. Tek gündüz uykusuna indireyim diye düşündüm ama onu da istemedi. Bu dengesizlikler onunda tüm gününe yansıyor doğal olarak. Uykusunu aldığı zaman doğal olarak keyifli.
Gündüzleri bir yere gittiğimde orda da asla uyumak istemiyor, evden çıkmamam gerekiyor resmen. Ama sürekli evde olmak ne ona ne de bana iyi gelmez, biliyorum.
Uyku eğitimi satın aldım sözüm ona, öyle tepkili yaklaştı ki daha alıştırma kısmında eğitimi bıraktım. Boşu boşuna ödeme yaptım anlayacağınız.
Benim gibi böyle sorun yaşayan var mı ? Nasıl dayanıyorsunuz gerçekten? Psikolojim alt üst olmuş durumda. O kadar ki zonaya bile yakalandım.