Süt ve yumurta alerjisi olduğu için kilo alamiyordu ek gıdaya başladık.
Ama doktorumuz 3 gün kuralına çok karşıydı.
Her gün özellikle sabah 9-10 gibi yedirip gün içinde tepkisine kakasını gözlemliyorsun dedi.
1 gün patates -1 gün kabak o şekilde ilerlememi tavsiye etti.
Zaten alerjisi olmayan bir çocuk bile 3 gün ard arda o gıdadan tiksinir bağırsakları yeni gelistiginden alerjisi yoksa bile hassasiyet oluşur dedi.
Kuruyemişleride meyvelerin üzerine rendeleyip ver dedi örnek elmanın üzerine ceviz , armutun üzerine fındık gibi ….
Mevsiminde ve ayına uygun olmayan meyveleri verirsen oda alerji yapar dedi yani karpuzu 4 aylık bir bebeğe vermek uygun değil karpuz 8 aylık dedi.
Ben sonra çilek yasakmi dedim hayır uydurma hurafe dedi.cilekin dışındaki partukullu yapıdan dolayı alerjik olduğunu soylerler yok öyle birşey bal hariç herşey 1 yaşından önce verilebilir dedi.Patlican zaten vermeyin bı faydası yok zararı var dedi.Asitli meyveler 7.ayindan itibaren soğanda aynı şekilde yoksa pişik yapar , ve karışım yapma karışım çocuğun tat algısını kapatır herşeyi tek tek ver dedi özellikle kahvaltı için karışım yok diye ekledi…
Bende 3 gün kuralı hiç yapmadım ve öyle ilerledim.
Çok şükür bı sıkıntı çıkmadı 1 ayda tadım sürecimiz bitti.
Şuan 13 aylik herşeyi yer, bnde bu süreci sizlerle paylaşmak istedim ♥️