Doga80 Oğlum bir kaç gün önce evde düştüğü için kafasında çatlak oluştu, haliyle tomogrofiye girmesi gerekti tam 4 kere tomogrofi almış oldu, bunun vücuda yaydığı radyasyondan oğlumu nasıl temizleyebilirim bilgisi olan var mı
Marianne Doga80 1. Meyve, kuruyemiş, yeşillikler, narenciye tüketimi. Bol bol sıvı tüketimi. Saçını, kafasını vücudunu sabunla çıtıladıktan sonra akar su altında uzun uzun durulayın. Evde koşturup oynayabilir, metabolizma hızlanması için bir de ayran verebilirsiniz. Çocuğunuz 4 kez maruz kaldığı için 8 mSivert doz almış oluyor, senelik izin verilen seviye halk için 1 mSivert, 8 senelik dozajını almış, o yüzden dikkat edin.
ozlem592_ Doga80 çok geçmiş olsun doktorlar ne önerdi çatlak için bizimki de cuma sabahı düştü kafası şişince hemen götürdük tomografi çekildi bizede çatlak dendi ama çok üzülüyorum anlatamam nolcak diye
novamom Doga80 çocuk dozu çok düşük ve radyasyon vücutta kalan bir şey değil o an çekiliyor ve bitiyor bir şey yapmanıza gerek yok 🙏🏻
MaMommy O gün banyo yaptırmak ve bol bol ev yapımı yogurt yedirmek bildiklerim bunlar,Allah yavrularımıza şifa versin 🤲🏻
Doga80 Marianne teşekkür ederim bilgiler için , 8 senelik doz almış olması korkutucu, ama kafa çatlağı olduğu icin doktorlar da herhangi bir kanama varmı yok mu diye emin olmak istiyorlar, teşekkür ederim tekrar
Doga80 ozlem592_ çok geçmiş olsun , hiç bir şey önermediler açıkçasıyaoacak bir şey yok çünkü kendi kendine kaynaması gerekiyor, kafası hala çok şiş bugün 4.gün olmasına rağmen, inecek dediler zamanla, bekliyoruz
ozlem592_ Doga80 ah canım ya bizimki de şiş hala inşallah çabucak iyileşirler tekrardan geçmiş olsun haftaya tekrar kontrol çağırdı doktor bakalım
Doga80 ozlem592_ bizimde Çarşamba günü kontrolümüz, hala şiş masi garip geliyo banada normal mi acaba ya, sizin kaçıncı gün
Beyzaveduru Geçmiş olsun. Hastalanmayan çocuk sayfası var orada bununla ilgili paylaşım yapmıştı diyetisyen. Bir de evde yüksekten mi düştü nasıl çaylayack kadar oldu
Doga80 Beyzaveduru yüksekten düşmedi yerde oyun oynarken halısız zeminde kaydı, başını yere vurdu, bizde şaşırdık öyle bir düşmeye nasıl çatlayabilir diye
novamom Doga80 şöyle açıklayayım içinizi rahatlatmak için bebek ve çocuk dozu arasında bile doz farkı var misal ben üniversite hastanesinde tomografide çalışıyorum bizim burda bir bebek dozu 0.37 msv. Yani çocuğunuzun toplam aldığı doz 1,48 msv.
gulcem53 novamom Benim 4 yaşındaki kızım kaydıraktan düştü. Bilinci açık ve kuması yok. Biz anne baba olarak apar topar götürdük çocuk belki bize birşey söylemez diye. Hemen tomografiye soktular. Önce beyin çekildi. Sonra ilaçlı tomografi… Yani tüm vücuduna baktılar. Benim kızım ne kadar doz almıştır sizce lütfen söyleyin? Beyin 1210 dlp Servikal+beyin 597 dlp Kontrastlı torax+abdomen+pelvis 282 dlp Korkmalı mıyım sizce? Çok aşırı tedirginim…
novamom Doga80 yani yukarıdaki hanımefendinin yazdığı gibi 8 yıllık doz alması gibi bir durum mümkün değil ancak yıllık doz almış oldu bebeğiniz bu da bir sorun teşkil etmiyor
Doga80 novamom ya Allah razı olsun gerçekten rahatladım, internette araştırdım ve açıkçası anlayamadım bu dozların ne anlama geldiğini, çok teşekkür ederim ♥️
novamom Doga80 rica ederim dozlar karışık hesaplamalı o yüzden en yalın haliyle anlattım 8 senelik doz çok ciddi bir doz ve öyle bir şey yetişkin travma çoklu çekimlerinde bile gerçekleşmiyor diyebilirim 🙏🏻 Eğer dozlar bebeğe göre ayarlanmasa endişenizde haklısınız ama yetişkin ve bebek arasında çok fark var bu da bebeği korumak amaçlı. Yalnız size tavsiyem ben çalışırken her bebeğe her çocuğa yapıyorum olurda tekrar çekilecek olursa çalışılan birimde kurşun yelekler var ben hep çekmeyeceğim tüm alanları kurşun yelekle kapatıyorum . Lütfen talep edin. Böylece daha da az maruz kalacak.
Doga80 novamom bilgim yoktu kurşun yelekle ilgili, çok teşekkür ederim gerçekten, tekrar ihtiyacımız olmaz inşallah hiç birimizin de, yine de güzel bilgiler verdiniz ♥️
ppzeynep novamom Keşke herkes işini sizin gibi düşünceli yapsa. Biz de anne olarak aklımızda bin şüpheyle kalmasak. Misal benim oğluma basit bir geniz eti filmi çekildi. Eşim vardı yanında, ben görmedim. E nabızdan filme baktım. Güya geniz eti filmi. Neredeyse karnına kadar çekilmiş. Ne gerek vardı. Sizin gibi sağlık çalışanlarıyla kesişsin herkesin yolu.🙏🏻