yenianne57 istediği kadar doğal olsun çocuğu sersemletiyor. vicdanınız rahat edecekse kullanın. ama eminim zor durumdasınız son çare ona başvurmak istiyorsunuz sizi anlıyorum. Tek tavsiyem; rutin rutin rutin. Başka diyeceğim yok. Oğlum 11 aylık. Uyuma saatleri ne kadar arada oynasa da çoğunlukla stabildir. Yaptığım seyler de her zaman stabil oluyor. Çok basit: önce suyunu içiriyorum, o içerken diyorum ki “suyunu iç, sonra uyuyalım oğlum pişpiş yapalım”, içtikten sonra alıyorum odaya gidiyoruz, odaya giderken ışığı açıyorum, kapıyı kapatıyorum, ışığı kapatıyorum ve kırmızı ışığını açıyorum. Kucağımda sessizce dandini söyleyip başını okşuyorum ve sadece 2 dk içerisinde uykuya dalıyor ve yerine bırakıyorum. Max 1 kez uyanıyor, suyunu içip geri uyuyor. Bazen başucuna bırakıyorum suyunu beni bile uyandırmıyor kendisi alıp içiyor ve uyuyor. Çoğunlukla 8:30, en geç 10:00 olacak şekilde uyutuyorum, sabah 8.30-9 arası uyanıyor. Tabii ki önemli bi detay var; 9 aylıkken emmeyi bıraktı, mamayı da hiçbir zaman kabul etmedi. Sadece katı gıda + su olarak ilerliyoruz. Emziren veya mama kullanan bebekte süreç değişir mi bilemiyorum.