masall1 Merhabalar kızım 22 aylık ikili cümlemiz henüz yok hayvan sesleri dahil 50 civarında kelimesi var ama ikili cümle olarak söylemiyor bunun için neler yapabilirim bebekleriniz kaçıncı ayda ikili cümle kurmaya başladı geç konuşan bebek mi olacak merak ediyorum
masall1 masall1 bu arada komut almada alıcı dilde hiç bir problem yok her şeyi anlar yapar gösterir sorulanı sürekli ıhh ıhh diye sorar kitapta mesela
Feridece28 masall1 19 eylülde 2 yaşına girecek bu ay iki kelime kullanmaya başladı,hemde birden 😅 su ver, baba gitti, mama bitti, kedi gel gibi gibi
Nikita masall1 18 aydan beri ikili cümle kullanıyor. 22 aylık beşli cümlelere ve akıcı konuşmaya başladı. Ben kızımla sürekli muhabbet ediyorum. Duya duya cümle yapısını öğrendi
masall1 Feridece28 Ekim doğumlu benim kızımda şu an aslında her gün kelime ekliyor gibi bugün bi dakka(bir dakika ) ve ağaç dedi mesela ben ikili cümle kurmayıp akıcı konuşmamasını problem ediyorum ağzında sürekli bir şeyler söylüyor biz anlamıyoruz tabi diyorum acaba oda bizi mi böyle anlıyor 😂
masall1 Nikita sürekli konuşuyorum bende kitap okuyoruz her gün parka çıkartırım mutlaka oyun gruplarına götürmeye çalışıyorum fırsat oldukça maşallah bu arada kızınıza önerebileceğiniz başka bir şeyler var mı dil gelişimi için neler yaptınız
Nikita masall1 ben hiç oyun grubuna götürmedim. Parkta da iletişim anlamında verim aldığımızı düşünmüyorum. Çocuklar bu yaşlarda bireysel oynuyor genelde. Ekransız büyüdü. Ama ben doğduğundan beri her şeyi anlatıyorum. Yemek yapıyorsam yemek tarifi yazar gibi her aşamayı anlatıyorum. Kodlama da böyle bir şey. Programa ne yapacağını adım adım söylersin. Ben de kızıma öyle davrandım. Örneğin: şimdi elime sebzelikten soğan aldım. Diğer elimde kaşıklıktan aldığım bıçak var. Soğanın zarlarını bıçakla ayıracağım çünkü o kısımlar yemekte pişmez. Dolaptan tencereyi aldım. Ocağa koydum. Yemeklerin pişmesi için ateşe ihtiyacı vardır. Ocağı hemen yakıyorum. Bak yandı. Şimdi içine dört yemek kaşığı yağ koyacağım şeklinde konuştum. Şimdi o bana öyle anlatıyor. Tavsiye ederim çok fazla kelime duyuyor ve duydukça öğreniyor.
masall1 2mutlubebeannesi aynı bizimle o zaman bizimki izlemiyor diyebiliriz son günlerde sadece yağmurlu olduğu günler çok sıkılırsa kısa süreliğine açıyorum bazen sürekli konuşuyorum onda da yanında ama korkuyorum da o mu etkiliyor diye
2mutlubebeannesi masall1 benim kızım bir çok kelimeyi televizyondan öğrendi sürekli bende konuşurum ama ikili kelime yok
masall1 2mutlubebeannesi bizimki öğrenecek kadar izlemedi öyle daha hiç bir şey öğrendiğini görmedim televizyonda çok kısa süre zaten uzun süreler değil
masall1 Nikita teşekkür ederim bu şekilde deneyeceğim parkın evet bende yararlı olduğunu düşünmüyorum dil gelişimi açısından sosyallik sağlıyor sadece Nisan ayından beri nerdeyse her gün gidiyoruz çünkü parka etkisini görmedim dil gelişimine
Nikita masall1 inşallah faydasını görürsünüz. Sünger gibi beyinleri var. Siz yükledikçe o alacaktır. Buna inanın ve çocuğunuza konuşabileceğini hissettirin, söyleyin. Bu konuda özgüveni olursa her şeyi konuşur.
masall1 Nikita evet ona eminim aslında alıcı dili o kadar mükemmel ki her şeyi anlıyor karmaşık komutları bile her sorduğumuzu gösteriyor biliyor
sirinpatates masall1 benim kızım 2 yaşında 3 kelime kullanıyor şuan ama onlarda yarım mesela kelimenin sonlarını söylemiyor. Örnek olarak balkona çıkmak istiyorum cümlesi ama balkona çık isti diyor sadece parka git isti bu şekilde söylüyor
masall1 sirinpatates alla alla okumuştum sanki daha önce öyle söylediği zaman kelimenin normalini söylemek gerekiyormuş bildiğim kadarıyla balkona çıkmak istiyorsun tarzında . 2 ay önce kelime sayısı nasıldı peki ne zaman başladı ikili cümle kurmaya
sirinpatates masall1 gerçekten hatırlamıyorum ya ne zman ikili cümle kurduğunu anne bak baba gel böyle basit cümleler kuruyorlar zaten. Zaman geçtikçe kelimeler cümleler kendiliğinden çıkıyor zaten bence bu kadar takılmayın zamanı gelince her şey olur
Zlm masall1 bir bildiği bir bilmediği kelimeyle cümle kurun eksiz basit şekilde. Ben şarkı şeklinde konusurdum hep 15 aylıkken ikili 18 aylıkken 3 lu cümle kuruyodu şarkı söylüyor olmanın faydası olduğunu düşünüyorum. Bir de hep aynı kitapları okumak gerekiyormuş hikayeyi bildiği için her seferinde farklı bir kelimeye odaklanabilirmiş
Mrym0555 Bizde 22 aylığız ikili kelime henüz yok ayye diyor bazen anne nasıl kolay gelirse hayvan sesleri taklit ediyor ekran veriyorum yoksa yemek yemiyor mecburen alıştı da artık sürekli parka çıkarmaya çalışıyorum inş yakında duyarız siz de biz de
masall1 Mrym0555 kelime sayısı nasıl peki bizimde anne demeye yeni başladı bir ay anca oluyordur anne diyor bazen anni diyor nasıl kolayına gelirse