Maalesef 11 yıldır tecrübeli ağır reflü hastasıyım çok klasik bir laf belki, ben de hiç inanmazdım zamanında ama reflüyü en çok tetikleyen şey kesinlikle stres ve reflüyü düşünmek stresimi az olduğu dönemlerde yanlış olduğunu bildiğim yiyecekleri bile yesem hiçbir şey yapmıyor çok stresli olduğum dönemlerde su bile içsem yemek borum cayır cayır yanıyor size öyle söyleyim ama hala en iyi olduğum dönemlerde bile haftada 1 gün 1 mide koruyucu ve her gece yatarken mutlaka gaviscon şurup içiyorum, özellikle gece reflüm çok benim ve mutlaka dik şekilde 2.-3 yastıkla belimden itibaren başıma yükselecek şekilde yatıyorum bu çok önemli ,yatmadan en az 2- 3 saat önce yiyecekleri içecekleri kesmeniz lazım , bunun dışında yiyeceklerle beraber sıvı tüketimini mümkün olduğu kadar azaltın. soğan sarımsak çok etkiler ama çiğ olduğu sürece pişmişti dokunmaz, acı etkiler ama onun dışında kimyon tarzı kekik tarzı baharatlar asla dokunmaz hatta iyi gelir nane ve karabiberden kaçınıyorum ben bir de pastane usulü kötü yağlı pişmiş tüm poğaçalar ve kızartma tarzı yiyecekler çok tetikler