gulcem53 Benim kızım 5 aylıkken yataktan düşmüştü o zaman tomografi çektirdik. Postu görünce baktım. Beynin üç ayrı bölgesine farklı dozlarda röntgen çekilmiş. Totalde 385 dlp radyasyona maruz kalmış.
Geçtiğimiz aylarda tedbir amaçlı ortopediye götürmüştüm. Orada sağ sol kalça, diz ve ayak olmak üzere 3 bölgeye 6 film çekildi bir günde.Onun sonuçlarını göremedim.
Radyoloji bölümü boşa yok, onlara eğitim veriliyordur neticede. Ben radyoloji okumadığım halde bildiğim tek şey var yaş ve kiloya göre doz uygulanıp her bölgeye aynı dozun gitmediğidir. Yani büyük birinin çektirdiği tomografi ile küçük çocuğa görüntülenen doz aynı değildir. Korkmayın, çok tehlikeli olsa doktorunuz önermezdi.