deniztalta biz evde ailece glutensiz besleniyoruz. Çünkü bulaş riski var. Masada kırıntı kalması, aynı dolapta saklarken kırıntıların dökülmesi vs gibi. Bunun hatici aynı fıtını da kullanamamk gerekiyor. Fırınlarda çok büyük bulaş riski taşıyor.
Teflon tavalar değişmeli, çelikleri yüksek sıcakta yılarsanız sorun yok.
Ama bence en önemlisi siz aynı masada normal ekmek yerken çocuğunuz başka ekmek yediğinde kendini kötü hissetmez mi? Biz 1 senedir diyet yapıyoruz. İlk başlarda hiç birimiz glutenli yemiyoruz, zaten iyi birşey değil diye anlattık kızıma.
Okula canı çekmesin diye, menüde ne varsa aynısonın glutensizini yapıp yolluyorum.
Kardeşinin glutenli yiyebildiğini 2-3 ay önce farketti ve durumu anlattık. Ama hep beraberken hiçbir şekilde glutenli birşey tüketmiyoruz.
Kabullenmesi çok zor olmadı o yüzden ama büyüdükçe algısı açıldıkça, bazen üzülüyor yiyemediği şeylerde. Onda da artık yapacak birşey yok üzülecek napalım hayatının gerçeği de bu.
Biz scharın ekmeğini alıyoruz. Pahalı ama normalde de çok ekmek tüketmediğimiz için bir paket bir hafta gidiyor.
Glutensiz undan krep yapıyorum seviyoruz onu.
Ekmek de yapıyorum, yine schar unundan en güzel oluyor ama sinangil glutensiz unlada güzel oluyor.
Dr.okter ununu beğenmiyorum. Ankarada halk ekmeğin glutensiz unu da fena değil.
Benim hamır işlerinde en başarılı bulduğum instagram hesabı glutenvrijsenem dşye bir hanımefendi. Çok başarılı. Ama glutensiz hamutlarda nişasta bazlı olduğu için çok da yükşenmemek lazım. Glutenden kaçarken şekere yüklenmeyin. Mümkünse ekemği, hamuru azaltın.
Birde ayse kadaifci var, daha sağlıklı unlardan tarifler yapıyor çok güzel. Mutfaktayusufvarın tarifleri güzel.
Benim kızımın çölyak antikorları 6 ayda sıfırlandı. Ama biz dışarda nerdeyse hiç yemedik. Okulda çok dikkat ettiker ve eve hiç gluten sokmadım.
Mesela kayınvalidem 2 senede sıfırlandı. Çünkü kayınpederim evde gluten tüketmeye devam ediyordu. Bazı doktorlar bızdolabının bile ayrılması gerektiğini söylüyor. Ama psikolojik olarak da çocuğun gözü kalmaması için siz de yemeyin. zaten okulda arkadaşlarından farklı olduğunu anladıklarında bi iç bırkulma yaşıyorlar, evde de yaşarsa kabullenmesi daha zor olur diye süşünüyorum ben.