Deletedmom_216 premature değilse sadece anne sütü alıyorsa 180 günü dolduracak, anne sütü ve mama alıyorsa doktor değerlendirme yapar 5-5.5 aylık gibi başını mama sandalyesinde dik tutuyorsa, yemeklere ilgisi vs varsa baslatir, sadece mama alıyorsa mama sandalyesinde yigilmadan başını dik tutuyorsa yemekleri ilgisi varsa 4.5-5 ay arası doktor degerlendirmesiyle başlanabilir, prematüre bebeklerde işler biraz karışık aslında prematureler oturmadan ek gıdaya başlayabiliyor çünkü daha geç oturtulması tavsiye ediliyor, yemeklere ilgi önemli tabi, erken prematurelerde doğum kilosunun 3 katına çıkmış olması gerekiyor, mama veya anne sütü alımına göre düzeltilmiş doğum tarihi baz aliniyor kronolojik tarih olmuyor çünkü 32 haftalık doğmuş bir bebek 4.5 aylıkken 3 aylık aslında gibi bir sürü aklıma gelmemiş olabilecek etken var 😊