Benimde kızım 3 yaşında aynı inat durumu bende de var benide çok zorluyor yaşadıklarınızın aynısını yaşıyorum. Sizden farklı olarak şunu yaptım faydasını gördüm diyeceğim şey şu ben çoğu şeyi deneyimlemesine izin veririm eğer o şey bir yerini yaralayacak birşey değilse tabi. Merdivenleri tek başına mı inmek istiyo peki in. Ben tetikte bekleyerek bunu deneyimlemesini sağlıyorum. Geçen tutturdu soğanı ben karıştırcam diye, elin yanabilir dedim yok ben karıştırcam dedi peki dedim verdim kaşığı eline yağ parçacıkalrı sıçradı ve bıraktı bir dahada yemek karıştırmak istemedi mesela. Süpürgeyi istedi geçen ben süpürcem diye, ağır annecim taşıyamazsın dedim ısrar etti verdğm taşıyamadı anne bu ağırmış al dedi mesela. Eğer bişeyleri deneyimlemesine izin vermezseniz sebep sonuç ilişkisi kuramaz. Eşinize ağız birliğinin önemini anlatın tabi mutlaka anlatmışsınızdır ama anlayana kadar her srferinde bunun çocuk için yararını anlatın on kere olsun yüz kere olsun bıkmayın anlatmaktan. Acı biber sürerim falan bunlar hoş değil anlıyorum ki çok zorlanmış sabrınız ama yönteminiz yanlışsa bazı şeyler çocukta ters tepebiliyor sonra siz daha çok sinirleniyosunuz bunu bende çok yaşadım. Ara ara bende sert şekilde kızıyorum ama tehdit etmeyin çocuğunuzu 💕