Fatos_1802 bu tamamen sizin maddi durumunuz,psikolojiniz ve aldığını destekle alakalı (eş,anne,kayınvalide,kardeş gibi). Bana soracak olursanız şuan 2 çocukluyum. İlk çocuğun kendi öz bakım ihtiyaçlarını karşılayabilecek yaşta olması gerektiğini düşünüyorum. Yani siz bebeği emzirirken onun çişi gelirse tuvalete gidebilmeli üstü başını toplayabilmek ellerini yıkayabilmeli. Yada ona hazırladığınız yemeği kendisi yiyebilmeli. Üstünü değiştirebilmeli. Oyun oynayabilmeli, diş fırçalaya bilmeli. Çünkü inanın bebekle ilk çocuğa yetişmek bu tür becerileri yoksa çok zor. Olan ilk çocuğa oluyor. Kızımla oğlum arasında 5 yaş var. Kızım tüm ihtiyaçlarını benim denetimim altında yapıyor. Bizde oğlumdan kalan her fırsatta kızımla oyun oynuyoruz,resim yapıyoruz saha verimli zaman geçiriyoruz. Birde anlattığınız gerçeği mantık çerçevesinde anladığı için kardeşini asla kıskanmıyor anne şevkatiyle yaklaşıyor. Bana yardımcı olmak için elinden gelen herşeyi yapıyor. Ama küçük bir çocuğa bunları anlatsanızda kıskançlık konusunda özellikle becerikli olabileceğini düşünmüyorum.