melisakayra Sıkma canını benimde 26 ay var. Bende tek baktım. Hastanede de kaldım ikisiyle her şey oluyor bakılıyor, yapılıyor, ilk 1 ay 40 gun düzen bekleme. Sonra yavas yavas pturucak. Nolur büyük çocuğunu kimsenin ötelemesine izin verme. Elleme dokumma demeyin. Senin bebeğin dedik biz hep.
Kızım benim doğumuma geldi. Benimle hastanede kaldı. Kardeşini benden önce gördü. Odaya geldiğinde, kucağına yastık koydum sevmesine izin verdim. Öpmesine izin verdim.
Hep “cici yapıyoruz”
O daha bebek, küçük büyümesi için sana ihtiyacı var dedim. Ona yavaş davranacağız dedim.
Salona portatif beşik aldım, hafif mizirdanip aglayinca kardesi sallamasina izin verdim. Ama sonuçta ikisi de küçük gözümü uzerlerinden ayırmadim. Sakınmadım,korumadım, her zaman dokunmasına sevmesine izin verdim. Ne zaman isterse verdim. Kizimin duzenine oglumu da dahil ettim.
Ama yalnız bırakmadım. Gözüm üstlerinde oldu hep.
Odadan çıkıp oğlum da biraz daha 20-25 günlük olduğunda uzaktan izledim. Baş başa tavrını. Kıskançlık hic olmadı. Kimse de kızımı görmemezlik yapmadı.
Herkes önce kızımın gönlünü yaptı, eğlendirdi. Yeni doğdu diye bebeğe koşmadılar. Sonuçta bebek anlamıyor evdeki çocuk anlıyor ama. Siz güzel davranırsanız kıskançlık olmaz.
Yemek temizlik de yapılır. Bebek uyur, büyüğünü dahil edersiniz. Buzlugunuza pratik yiyecekler kyoun.1 kg kuru fasulye mesela haşlayıp yarıya bölün yemeklik direk cikartirsiniz. 2 gün aynı yemeği yersiniz en fazla. Ben öyle yaptım. 1 gün yemek yaptim eve diğer gün temizliği hallettim. İlk doğduğu zamanlar..