buss__ 6 aylık kısa süreli desteksiz oturmaya yedi aylık da emeklemeye başladı bebeğim. Ben bunu biraz da yerde vakit geçirmesine ve sürekli oyun şekline getirdigim egzersizlere bağlıyorum. Oturması için mesela çamaşır sepetine oturtup ileri geri hareket ettirdim. Ön tarafını yavaşça kaldırarak bebeğin kendini sabit tutmaya çalışmasını bekledim. Vestibuler sistemini uyariyorsunuz bir nevi.bu arada bir taraftan da eline yukarıdan bir oyuncak uzattım mesela onu almak için dik oturmayı öğrendi. Yada emekleme için emekleme pozisyonuna getirip ileri geri salladım dizime yatırıp ellerini yere koyup beklettim falan falan. Ama zaten küçük bebekler oyalanmak için de oyun istiyor bu egzersizleri oyuna çevirdim diyelim. Yapmasaydim bir ay geç emeklerdi belki ama gelişim engellenebilir bişey değildir. İlgi ile hızlanır ama emekleyecekse mutlaka yapar zaten. Siz destek olursaniz biraz daha önce başlayabilir. Evet emekleme bir gelişim basamağı değil emeklemeyen çocuk sağlıksız asla diyemeyiz fakat emekleme bir bebek için fiziksel olarak önemlidir. Sağlıkla büyüsün 🌸