aysnrlyl Merhabalar. Bebeğim şuan 23 aylık. Yaklaşık bir ay önce emzirmeyi azaltma -sadece uykudan önce emzirme- kararı aldım. Öğle uykusunda, akşam uykusunda ve gece uyandığında emiyor sadece. İlk günler zorlandık ama şuan alıştı. Devamında nasıl bir yol izlesem? Gece emzirmesini mi önce kesmeliyim gündüz mü? Emzirmeyi azaltarak sonlandıran tecrübeli annelerden tecrübelerini dinlemek isterim. Şimdiden teşekkürler. 😊
asaletsoydangelir aysnrlyl ben önce gündüz kestim çünkü gündüz daha aktifti Gece sadece sut yerine su vs icirdim o kalkti ben su veya pislislayarak uyuttum
niloyaaa aysnrlyl ben önce gündüz emmesini kesmiştim ama tabi bu bebeğe ve kişiye göre değişir . Gece emme aralıklarını açmıştım meme istediğinde su vermiştim ya da eşimden destek almıştım o süreçte geceleri hep o bakmıştı alışana kadar
Mel93 aysnrlyl tabiiki once gündüzden başlayın. Ben tam 4 ay içinde azaltarak bıraktırdım. İlk gündüz uykusunda başladım. Ama hep konustum dedim ki annem artık memesiz uyuyabilirsin memelerden süt aksam gelecekmis. Çok konuştum anladı. Öğlen uykuya geçmeden Once 10 dk emdi uyudu. İkinci gün 7 dk üçüncü gün 5 dk derken sonra son gün dedim ki sen memesizde uyuyabilirsinn artık süt bitmiş öğlen akşam gelecekmiş süt dedim. İlk öğlen uykusunu düzene koydum bi haftada alıştık. Sonra gece yatarken emzirdim uyuttum. Uyanınca vermedim. Hep uyandığında annem gece süt yok ay dede gitti yok bitmiş süt. Gece yatmadan önce süt getirecekmiş dedim hep sarıldım öptüm uyuttum. en sonda gece uyurken emerek uyumasın diye azaltarak bitirdim. En son emerken artık süt bitti kuşlar çok acıkmış süt artık onlara gidecekmiş dedim. Yazık onlar içsin sütü dedim. En son emdi elimizle kuşlara sütü attık göğsümden. O son oldu. Ama benim çok zorlanırım dediğim buydu. Asla zorlanmadım ⅘ ayda azaltarak bitirdik. Bi de adem güneşi okudum dinledim o diyordu hep ıkı yasına doğru bebeklerin artık emme refleksleri son olurmuş. Böyle ememez gibi hareketler yaparlarmış. Hırçınlaşır memeyle kvga eder gibi. Bizim de öyleydi. Baktım tam sinyali yakaladım o an kestim. Tahmini 22-23 aylıktı. Kolaylıklar diliyorum ❤️
aysnrlyl asaletsoydangelir niloyaaa gündüz emzirmesini kestikten sonra gündüz uyumayı bıraktı mı peki? Ben gündüz uykusunu bırakır diye korkuyorum.
asaletsoydangelir aysnrlyl yok birakmaz ama ilk başlarda zorlanırsınız O istedikçe siz eline veya başka şekillerde ugrastirin zamanla unutur
niloyaaa aysnrlyl yok hayır memeyi komple 19. Ayda bıraktık ama gündüz uyuması 3.5 yaşa kadar devam etti
aysnrlyl Mel93 ben de acele etmeden bi süre daha böyle devam etmeyi düşünüyorum. Ve evet ben de Adem Güneş’i dinlemiştim o da azaltarak bıraktırmayı tavsiye ediyordu. Tavsiyeleriniz çok önemli benim için teşekkür ederim. İnşallah kolayca şefkatle sonuçlanır. ❤️
asaletsoydangelir aysnrlyl ilk bebeğim zaten fazla emmedi meme varmi yokmu belli değildi yani İkinci bebeğimi iki yaşında biraktirdim ama bıraktırma döneminde bir ay kadar uğraştım Şuan kızımı emziriyirum 7 aylık oda 🌸
aysnrlyl asaletsoydangelir teşekkür ederim. Allah bağışlasın yavrularınızı, kolaylıklar diliyorum. ☺️