elif0116 Bebeğim 7 aylık 4 aylıkken kafasını yamuk tuttuğunu farkedip çocuk cerrahisine götürdük tortikolisten şüphelendik ancak tortikolis olmadığı anlaşıldı düzelmişti yine yamuk tutmaya başladı başından böyle bir şey geçen var mı herhangi bir bilgisi olan
naznasel elif0116 ay benimde kızım öyle yapardı acaba başını mı tutamıyor acaba bir şey mi var her şey düşündüm tortikilos çıkmadı nöroloji emar istedi daha emar günü gelmeden kendiliğinden düzeltti artık hiç yapmıyor ve şu an 11,5 aylık sanırım 6 aylık mı 7 mi tam emin değilim o zamanda düzeltti sürekli hangi tarafa yatırıyorsa ters taraftan çağıırın bir şeyler gösterin edin düzeltir benim bazen sağ bazen sol yapardı çok takmışıtım kafama o zaman
karayaka elif0116 Merhaba aynı dertten muzdaribiz tortikolis değil nöroloji kontrolüne gittik eeg çekildi temiz. Doktor begin paroksimal tortikolis teşhisi koydu yani kendiliğinden düzelen bir çeşit hareket bozukluğuymuş. Bazen geçiyor bazen tekrar oluyor çok sabır isteyen bir olay. 5 aylık hâla uğraşıyoruz
brcbykl elif0116 oglum 1 aylik olduktan sonra sola dogru yamuk duruyordu kafasi bizde cerrahi bolume gidip rontgen cektirmistik ve tortikolis olmadigi soylenmisti buyudukce kaslari gelistikce duzelecegini soylemisti doktorlar ( hem beyin cerrahi hem de cocuk dokturu ) su an 19 aylik hic birsey kalmadi 🤗
karayaka naznasel Bizimki de öyle canı nereye isterse… Bazen düzeltiyor bazen tekrar yatıyor çok üzülüyorum çok kafama takıyorum
naznasel karayaka bizim fizik doktoru dişlerden yapıyor demişti dediği oldu diş çıktı bir daha yapmadı sizinde ondan olabilir kaç aylık bebeğiniz
karayaka elif0116 Karın üstü bol bol dedi bu durumda yapılacak başka bir şey yok kendiliğinden geçer dedi. Ben de öyleyim her gün kafasında gözüm
naznasel karayaka benim kızım hep yapmazdı 2 gün yapardı sonra hiç yapmazdı 10 gün sonra yine yapardı 6-7 aylıkken terk etmişti artık zaten hiç yapmadı evet oda olabilir
karayaka naznasel Bizimki de öyle 4-5 gün yapıyor sonra bir hafta yapmıyor, sonra bi bakıyoruz tekrar. Yönüde her seferinde değişiyor sağ sol
Semaen naznasel yaa bu yorumunuzu gördüm umarım görürsünüz bebegim 4 aylık neredeyse boynu egriydi sonra düzeldi şimdi bir gaz bir salya dönemine girdik bebegime bi baktım kafa tekrar saga düşmüş diş mi cıkarıyor acaba ondan mı yapıyor cünkü bariz düz tutuyodu düzelmişti tekrar etmesini anlayamıyorum
naznasel karayaka tamam tamam bizimde öyle canınızı sıkmayındüzelir kesin dişten yapıyor dişi çıktı yapmadı artık hiç
karayaka naznasel İnşallah inşallah dediğiniz gibi olur, her gün dua ediyorum, her gün nasıl uyanıcaz, bugün olacak mı olmayacak mı diye başlıyorum güne beni anlarsınız. Allahım dermansız dert vermesin.
atlassmomm Oğluma 4aylıkken aynı şüphelerinizle gittiğimizde tortikolis tanısı kondu fakat tortikoliste boyun kası dedikleri skm kası diğer tarafından kısa olması gerekiyormuş ama oğlumun öyle değildi yinede o şekilde tanı verdiler. Kası gergindi sertti aynı şekilde tutmaktan. Bu anne karnında başlayan birşey öyle alıştırmış kendini öyle rahat ediyor dedi bir sürü hastaneye götürdük nörologlar beyin cerrahi ortopedi filan hepsi gördü. En sonunda fizik tedaviye başladık uzun bi süre fizik aldıktan sonra düzeldi eğer devam etseydi ameliyat olabilir yaşına gelince demişlerdi çok korktuk bu yüzden evde bile egzersizleri aksatmadık hergün düzenli yaptık yüzde 90 düzeldi dedi doktor bu ay yine kontrol var yaşına giriyor net bi görüş bildirecekler bizde ona göre egzersizlere devam edeceğiz yada bırakacağız 8 aydır filan evde egzersiz hastanede de fizik aldı. Kesinlikle aksatmayın bi doktorumuz küçük daha düzelir dedi bi doktorumu ameliyat dedi başka biri yüz simetrisi bozulmuş fotoğraflar gösterdi ileri seviye tortikolis vakaları korktuk iyi ki de korkup üstüne düştük şimdi hiç kalmadı gözle görülür şekilde ama yine de açısına bakıp kontrol edecekler hafifte olsa bi eğim varmı diye sizde aksatmayın bence
naznasel karayaka Evet evet anlarım tabi hem sağa hem sola yapıyorsa düzeltir bi tarafa yapması tortikollis şüphesi olurdu ama sizin iki tarafta yapıyor bende sağa yaptığında soldan çağırıyordum sola yaptığımda sağdan iki taraf ise karşıdan yapardım ona