Sevgili annelerim şimdi size bir kaç şeyden bahsedeceğim normal mi bunlar kafayı yiyeceğim. Çok uzun oldu şimdiden okuyanlar haklarını helal etsinler (6 Ay 24 günlük)
- Öncelikle ek gıdaya 5. Ayda başladık çok az şey yiyor ve az az yiyor en fazla 2 3 kaşık. Meyveleri çok seviyor bide yumurta sarısı ile labneyi bide tarhana çorbası başka bir şey sevmiyor. Yediremiyorum. Bir kerede muzlu yoğurt yemişti ama onuda istemedi bir daha.
- Oyun oynarken ben yanında otururken mutlaka memeye gelmek için mızmızlanıyor mutlaka. Yada her hangi bir sebeple onu kucağıma alırsam. Arabaya bindiğimizde her yerde meme istiyor. Ama emmiyor bile ağzına alıp bırakıyor 10 dakika sonra yine istiyor.
- Oyuncaklarından, bulunduğu yerden hızlı sıkılıyor. Olduğu yerde en fazla 10 dakika duruyor. Oynadığı bir şeyle en fazla iki dakika oynuyor. Kendi kendine odaklanıp oyun kurup oynamıyor. Elinde ne olursa olsun biraz ağzına alıyor sonra atıp başka bir yere gidiyor. Ve asla yerinde durmuyor devamlı yer değiştiriyor peşine gitmekten helak oldum. Evin işini yemeğini geçtim kızımın kendisine yemek hazırlayamıyorum…….
- Ve en büyük sorunumuz uyku. Daha 4 günlükken ilk gaz krizimizi yaşayıp acile gitmiştik. O gün bu gündür hala gaz ve bağırsak sorunu yaşıyoruz sanırım hala tam bitmedi. Çok zor bir 4 ay geçirdik gazdan asla uyku düzenimiz olmadı. Sonra 4. Ay atağı dedik biraz daha bekledik. 5. Aya girdik hala düzelme yoktu ya memede ya omuzda uyurdu. Artık kollarım belim kopuyordu. 5. Ayın ilk haftası bittiğinde gücüm kalmadığından ağlatmadan uyku eğitimi almaya karar verdim. 5,5 aylıkken başladık bir ay süremiz vardı ve biz sadece memeyi bırakabildik. Hala omuzda uyuyor ve 8,5 kilo kızımı uyutmak çok zor. Üzerine birde direnmeleri var eğitim süremiz boyunca direnmelerden yol katedemedik. Bir çok yol metod denedik. Ne uyku düzeni oluştu. Ne de kendi başına uyumayı öğretebildik. Uyku eğitimi sırasında ilerleyebildiğimiz şeyler
*Bebek arabasında durmazdı artık orda duruyor ve bazen uykusu gelirse uyuyabiliyor.
*Gündüzleri kucakta uyurdu artık beşiğinde uyuyabiliyor.
*Memede yada omuzda uyurdu artık sadece tamamen omuzda uyuyor ( sadece geceleri yorgunluktan uyanamadığım anlarda memede uyutmuş olabiliyorum)
Eğitmenimiz çok fazla gelişim becerisi olduğu için bu şekilde olduğumuzu söyledi. Şimdi size birde gelişim becerilerinden bahsedeceğim.
- 2 aylık kafasını tutabiliyordu
- 3 aylık kucakta ayakta durmaya başladı
- 4 aylık kucağımda oturmaya başladı ( kendi )
- 5 aylık desteksiz oturdu ( kendi )
- 5,5 aylık emekledi ( kendi)
- 6 aylık istediği yere tutunup kalkmayı öğrendi ( kendi )
- 6. Ayın ilk haftası evimizin içindeki merdivenleri kendi çıkabiliyordu
- 6,5 aylık koltukları tutunup 4 - 6 adım atıyor ( kendi )
- Göz kontağı, ismine bakma falan var bunlar dışında eliyle gel gel yapma, heee meeee diyor ellerini dizlerine vurur aşırı meraklı herşeye gitmek dokunmak ulaşmak isteyen bir yapısı var.
Bunlar dışında kesinlikle yerinde durmuyor.
Ulaşamadığı şeylere ve yerlere sinirleniyor mızmızlanıyor.
Genelde huzursuz bir halde devamlı hı hı hı yapıyor.
Devamlı yanında olup onunla oynamam gerekiyor yoksa ağlıyor.
Bazen durup dururken bağırarak ağlıyor.
Mama sandalyesinde durmaz kesinlikle
Uyku öncesi rutinlerimizi kesinlikle sakin sakin yapamayız
Gündüz uykuları 20-30-40 dakika badir 1 saat asla dinlenmeye fırsatım olmaz yada o uyuduğunda uyumaya
Geceleri en az 15 kez kalkar bazen saat başı bazen saatte 4 5 kez bu yüzden zombi gibiyim ve bence depresyonda falanım. Yada hala lohusayım.
Günlük hava aldırmaya mutlaka çıkartıyoruz.
Ekran yok hiçbir zaman
Oyun oynatmaya etkinlik yapmaya kitap okumaya çalışırım gün içinde. Genelde durmaz.
Oda ısısına dikkat ediyoruz üşütmüyor terletmiyoruz.
Ben devamlı uyku saatlerini düzenli tutmaya ve oluşturmaya çalışıyorum. Uyku eğitimine kendim devam ediyorum.
Ekstra olarak
Kabızlığımız var bir süredir
Diş etlerimiz şişti gibi ama çok değil ( son postlarda fotoğrafları var )
Gaz bitmek üzere gibi
Hiç durmadığı için muhtemelen hep vücudu ağrıyor ( bunun için masaj deniyorum uyku önceleri ama katiyen yaptırmaz hemen döner ve ağlar )
Bana bazen telefondan video açtırmayı bile düşündürdü kızım. Yürüteç alıp içine koymayıda düşündüm tv açıp izletmeyide. Daha yapmadım ama çok düşündüm.
Öncelikle okuyan herkese teşekkür ediyorum. Çok yorgunum. Kızıma yetişemiyor ve yetemiyorum. Ve sürekli ağlaması kafamın içinde yankılanıyor. Nerede yanlış ya da eksik yapıyorum. Yardımcım yok. Eşim elinden gelenin fazlasını yapıyor o da çok yorgun. Kendimle ilgilenemiyorum. İyi beslenemiyorum ( sütüm için ) iyi dinlenemiyorum. Ve en önemlisi psikolojik olarak aşırı yıprandım doğduğundan beri uğraşıyorum. Bazen gelişim becerilerine çok mutlu oluyorum. Ama acaba bir problem mi var diyorum bazen. O kadar çabalıyorum ki hep ağlıyorum. Hiçbir şey düzene girmiyor sinirlerim bozuluyor. Hiperaktif falan mı acaba diyorum. Allahım korusun inşallah 🙏🏻 benim gibi olan anneler var mı?