evremoz bu konuda çoook araştırma yapmış ve asla kabız olmadan atlatmış bir anne olarak deneyimlerimi yazıyorum 😊
Öncelikle 2 veya 3 gün kuralı ile tadım yapın tavsiyem yoğurt veya sebze ile başlamanızdır çünkü meyve zaten tatlıdır her çocuk severek yer önce ağzı nötr tatlara alışsın ki sebzeyi reddetmesin.
İlk gün bir çay kaşığı, ikinci gün bir tatlı kaşığı, üçüncü gün bir yemek kaşığı olacak şekilde tadım yaptıracaksınız. Bu miltarları geçmemye özen gösterin çünkü ek gıdaya hızlı başlamak en büyük kabızlık sebebidir çok çekersiniz.
Doyum kesinlikle söz konusu olmayacak zaten adı üstünde ek bir gıda olacak maksat ağız tadı oluşturmak yemeyi tutmayı sofrada oturmayı öğretmek. Ana besini yine anne sütü olarak devam. Zaten 2-3 sebzeleri tattırayım derken bir ay geçmiş oluyor
3 öğüne 9.ay itibariyle geçilir
Karışım hiçbir zaman vermeyin her şeyin tadını ayrı ayrı alması çok önemli. Hiç bir zaman blender kullanacak kadar püre yapmayın. Çatalın arkasıyla ezmek yeterli. Bu size ilerleyen zamanlarda çok büyük avantaj sağlayacaktır