Mavsnz06 sizin çocuğunuz kaç yaşında bilmiyorum ama ben kızıma yaklaşık 3 yaşından beri şöle öğrettim. Kimse sen istemeden sana ait bişeyi alamaz, sende kimseden izinsiz bişi alamazsın. Ama biri sana ait bişeyi izinsiz alırsa gidip ondan almalısın. Ama bunu her anlamda uyguladım. Mesela parkta biri oyuncağını istiyor diyelim bazı anneler kendi çocuğu ağlasa bile sırf paylaşmayı öğrensin diye zorla başka çocuğa verdiriyor oyuncaklarını. Ben şöle yapıyorum biri oyuncağı istedi diyelim vermek istiyor musun kızım diyorum. Hayır derse diğer çocuğa oyuncak ona ait o vermek istemediği için veremeyiz diyorum ve çocuğuma hiç ısrar etmiyorum. Paylaşmak gönüllü bi davranıştır istemeyerek bişi paylaşması onun gelecek hayatında da büyük zorluk yaratır. Bu bilinci kafasında oturtması lazım ki malına sahip çıksın. Şimdi kızım 4 yaşında mesela biri bişeyini alsın istemezse kendi sölüyor bu benim izin vermiyorum diyor ve alıyor malını