Mygirlmybaby bağımsızlaşmaya başlıyorlar 2 yaş civarında.
Bazı şeyleri kendi kendine yapmasına müsade edin. Tabi siz yine kontrol edin ama biraz özgürleşme alanı bırakın.
İnat varsa karşılıklıdır diyorum ben 😄 inatlaşıyorlar evet, orta yol bulmaya çalışıyorum öyle bir durumda. Yapamayacağı bir şeyse, yapabileceği benzer bir şeyle değiştirmeyi teklif ediyorum. Örneğin benle yemek yapmak istiyor, yapabileceği şeyleri yapmasına müsafe ediyorum. Sonra onun yemek yapma oyuncaklarını mutfağa getiriyoruz, ben ocakta yemeği pişirirken o kendi yemeğini yapıyor 😄
Giyinmek istememe büyük bir problem mesela bizde 😄 ben de kendin giyin o zaman diyorum, o giyinmeye çalışırken yardım ediyorum.
Örnek bunlar tabi. İlla ki ağlama krizi oluyor. Öyle durumda da ağlamasına müsade ediyorum. O istediğin tehlikeli, yapamayız, ağlamak istiyorsan ağlayabilirsin tabi diyorum.