denizicim benim bir otizmli çocuklarla çalışan doktor arkadaşım var. O izlemişti kızımı, önemli olan işaret parmağını kullanması demişti. İkinci önemli nokta ince motorun gelişmesi. İpe boncuk dizin birlikte, fasulyenin içine ufak oyuncaklar saklayın onları bulsun. Küçük taneli eşyalarla uğraşması gerekiyor. Kelimeler parmakların ucunda demişti, parmaklar küçük nesnelerle uğraştığı zaman beyindeki nöronların birbirine bağlanması daha hızlı olur ve o şekilde beyin gelişimini destekler. Tv varsa kapatmalısınız. İnce motora yönelmeye çalışın, parka gittiğinde taşlar toplayabilirsiniz. Kızımı o dönemlerde doğaya temas etmesi için köye bile götürmüşlüğüm var, gerçek horoz, inek görmesini sağladım, onların sesini duyunca heyecanlanırdı, aynısını tekrarlamaya çalışırdı, çilek tarlasında çilek toplamaya gidiyorduk. Bu şekilde gelişti ve şu an 4 yaşında 3 dilde konuşuyor.