Yelda35 Kızlar şimdi domates, kırmızı biber, tarhun otu, soğan koyup pişireceğim. Piştikten sonra süzüp hafif ılıkken yoğurt koyacağım tuz koyacağım sonra unu ele yapışacak gibi mi koymalıyım yoksa ele yapışmayan yumuşak bir hamur mu olmalı
Gul-42 Yelda35 ben hiç yapmadım ama hangi tarhana bu yenilebilen mi çıtır olan yoksa çorba için mi görümcem yapıyordu zor ve zahmetli bir iş
Atabetul_hakayik Yelda35 ben de annemden hatırladığım kadarıyla biraz cıvık, ele yapışacak şekilde olurdu. Ekşi olsun diye bazen normal yoğurdu dışarda bekletir ekşitirdi. Ne kadar beklediğini maalesef net hatırlayamadım ama en az dört beş gün bekletip her gün karıştırırdı.
Yelda35 Gul-42 çorba canım. Eşim de bende ekşi seviyoruz kokulu seviyoruz. Zor ama dışardan bir kere tarhana aldım tırnak çıktı içinden tiksindim
Gul-42 Yelda35 annah ciddimisin valla ben dışarıdan almadım görümcem yapıyor ama bilgim yok içeriği aşamaları konusunda
zeynephan Yelda35 eksi seviyorsanız Izmirliyseniz bilirsiniz bol torba yoğurdu al mandiradan onu koy kese yoğurdu yani
zeynephan Rahmetli annemle yapardık çok hafif cıvık olurdu hamur ele yapisirdi unladiğimiz beze küçük parça parça sererdik arkalı önlü sürekli çevirerek kuruturduk elekte ovalardik sonra. Bence çok un koyma tarhananin özelliği gidiyor
zeynephan Yelda35 aynen her yörenin ayrıdır ama İzmirliler bol domatlı ve yoğurtlu yapar :') Daha önce nohut mayası gördüyseniz onun gibi delikli delikli olmalı hamur elinize yapışacak:) kolay gelsin İzmir sıcağında 2 güne kurur bile fakat sonrasında buz dolabında saklayın taze tarhanayı böceklenmesin
Yelda35 zeynephan sormayın çok severiz 🙄 yargın otunu da herkes bilmez mesela sanırım 4 gün bekletsem yeter değil öi
zeynephan Yelda35 ne kadar bekletirseniz o kadar eksi olur ama izmir sıcağında 4 gün yeterli olur arada atın ağzınıza hamurdan bakın