Sınır koymak için temelde tek büyük kriter var. İstikrar. Tutarlı ve net davranışa çocuk mutlaka alışacak. 10 kez hayır dediniz çok ağlıyor diye 11.de evet derseniz ona ağlayarak, ısrar ederek bir şeyi yaptıracağını öğretirsiniz.
Çocuğunuz ağlarken ona sırt dönün, kızın, duymayın demiyorum asla. Aksine yanında olun, sarılın. “Evet çizgi film istiyorsun ama bugün süre bitti.” “Kurabiye vermedim diye bana kızdın ama maalesef şimdi yemek saati.”
Her seferinde aynı tutarlılıkla devam ederseniz mutlaka çocuğunuz öğrenecek sınırları.