Tugcearel benim kızım yaşına kadar neredeyse ek gıda %20-30 yemiştir. İlk 2 Ay o kadar çok kafama taktım ki ama zorlamadım. Sonra akışına bıraktım Çünkü biliyordum ki ne kadar çok üstelersem de zorlarsam bu sefer daha çok büyük red yapacaktı. Bu şekilde çevremde örnek vardı ve çocuk yaşını geçtikten sonra bilene Hiç yemek yemiyordu. Yaşına girdikten sonra ek gıda düzeyi daha çok arttı o %20-30 - %50 60 oldu. Şu anda 18 aylık olacak ve ne verirsem vereyim her şeyi yiyor ama doyumluk yemiyor. Ben de zorlamıyorum sürekli eline bir şey veriyorum veya ben yediriyorum bu şekilde Gün geçtikçe arttı. Zaten ilk dudağının ilk zamanları tadımlık olduğu için önemli değil yaşına kadar neredeyse boyunluk değil tadımlık yiyor mama veya süt öncelik oluyor. Benim size tavsiyem zorlamamanız kafanıza takmamanız biliyorum kolay değil insan istemeden kafasına takıyor ama kafanıza mümkün olduğunca takmayın. Emin olun zamanla Siz teklif ettikçe o merak duygusu uyanıp yiyecektir.
Bu şekilde zorlayarak veren bir örnek vereyim size
Ek gıdaya başladığından beri a’dan z’ye akla gelebilecek her türden besine verdiği yedi hatta neredeyse 1 yaşına kadar ek gıdası güzel gitti ama çok ısrar ediyordu yemesi için artık zorlama raddesine gidiyordu. Şu anda 3 yaşına girecek hiçbir şey yemiyor 1 yaşından sonra öyle büyük bir ret başladı ki elini kolunu kilitliyor tutuyor öyle yiyor O da ne kadar yiyebilirse annesi çok korkuyor besin almadığı için bu örneği gördükten sonra ben hiç zorlamadım teklif ettim yemiyorsa bıraktım vermedim Allah’a bin şükür zamanla yemesi arttı şu anlarda da eline ne verirsem yiyor boyunluk olmasa bile yiyor yani boyunluk yememe sebebi de anne sütü aldığı için bana güveniyor O da artık tabii yetmiyor kendi istiyor yemek