Mks Merhaba annenler 5 yaşında oğlum bu sene anaokuluna başlayacak ama bir sorunumuz var oyun oynamayı oyuncaklarını çok nadir paylaşıyor bir aydır takip ediyorum. Çocuklar onu dışlıyor oyuna almıyor acaba nasıl bir yol izlemeliyim ne yapabilirim
aybikreis Mks paylaşmazsa istemezler tabiki. Ufak çikolatalar kekler veya kalem balon silgi gibi şeyler alıp tüm arkadaşlarına hediye etmesini isteyebilirsiniz kendini sevdiren bir davranış olabilir
[silindi] Mks paylasmayi ögrenemedigi surece akranlari tarafindan dışlanır oyuzden paylaşmayı ögretmeli sevdirmelisiniz mesela siz komsularinizla bisey paylasin cocugunuzun eline bir tabak yiyecek verin komsuya goturmesini soyleyin yada arkadaslariyla hediyelesmesini saglayin teşvik edin zamanla duzelir
Sadeturkkahvesi Mks okulda paylaşmayı öğrenir böylece arkadaşlarıda olur merak etmeyin. Bence okul için geç kalmışsınız
aslananne27 Mks belkide işe paylaşmayı öğretmekle başlamalısınız eğer oyuncakları nı veya başka bısıyı arkadaşlarıyla paylaşmazsa çocukların dışlaması çok normal değil mi ? Adı üstünde çocuk o bize oyuncağını vermiyor bizde onu yanımıza almayız diye düşünüyorlar bence önce oğlunuza paylaşmayı öğretin sadece arkadaş edinmesi için değil paylaşmanın iyi olduğunu bilmeli yaşı büyük niloya nın bununla ilgili çok güzel çizgi film leri var açın izlesin sizde yanında olun bak niloya böyle böyle yapıyor gibisinden anlatın
Mks aybikreis yiyecek içeceklelrde sorun yok veriyor ama başkasının elinde hoşuna giden bir oyuncak görsün veya birşey illa alıcam diyor ağlıyor baş edemiyorum kendi oyuncaklarını da bazen veriyo bazen asla vermez
Mks Ardenaden tubasd çok şükür öyle aşırı dikkat çeken huyları yok sadece oyuncak konusunda takıntılı
Ardenaden Mks paylasmayi gosterin bk bnm kizmda oyunck paylasmaz ama ne varsa elinde yiyeck paylasir dun mesela komsunun bufesinin onunde oturuyordk kendime topitop aldi bakkaldaki oglana arkdsimada alabilirmym diyor .Ama bn hep evde pide mi cektrdik butn komsulara dagitirm onla gdip pasta mi yaptm gltururz kizimla oda boylece ogrendi oyuncklrnj tek oldgu icn paylasmiyor ama disaryken bn mudahale ediyir sn arkdsinin oyuncagi i aliyirsn sende ona vermelisn diye boyle ce disardada sorunumz azaldi
Bssraa2 Mks görümcemin oğluda böyle oyuncaklarını vermez kimseye ve gittiği her ortamda dışlanır tek kalır oyuncaklarını paylaşıp beraber oynamayı öğrenmesi lazım
aybikreis Mks Genel olarak bir ortama girecek çocuklar hediyeyi sever. Mert diyelim çocuğun adı, öğretmen diyecek ki çocuklar bakın mert sizin için ne getirmiş şimdi size dağıtacak. Ortamı olur
Deletedmom_206 Mks 5 yaşında bir çocuk paylaşımı öğrenebilir. Bunun üzerinde durmalısınız. Girişken mi mesela? Hemen ortama girip selam verir mi? Ortama ayak uydurur mu?
Mks Deletedmom_206 onlardan yana sıkıntı yok kendi yer tuvaleti kendi ihtiyaçlarını üst baş değiştirme herşeyi yapıyor yabancıyı akrabayı komşuyu vs hepsini bilir tel çocuktu evde herşey istediği gibiydi mesela çikolata versem arkadaşlarınla paylaş desem asla hayır demez ama birinin elinde hoşuna giden bir şey görsün illa alacak mesela kapıda arabayla oynayan çocuktan illa araba benim olacak dedi ağlamaya başladı artık seslenmekten sinir krizi geçirecektim hemen eve çıkmak zorunda kaldık
songull1 Mks benim oğlum 4 yaşında , ben her zaman öğrettim . Herkesele paylaşması gerektiğini . Okulda faydası oluyor tabi. Benim oğlumun arkadaşı da var oda paylaşmaz , oynamak istemez ondan dolayı olabilir.
Mks songull1 malesef evde tek çocuktu bütün oyuncaklar kendisine aitti yaşıtı kimse de yoktu bu da çok etkiledi
Deletedmom_206 Mks Benimki de tek çocuk. 3 yaşına girecek. Oyuncaklarını karşısındaki de paylaşırsa eğer paylaşır. Girdiği ortamda hemen selam verir, tanışır oyun kurar. Ama karşısındakinin oyuncağını istemez. “O benim değil” der, diretmez. Sizin öğretmeniz lazım
Dilaylaa Mks yani bunu çok daha küçükken aşılamanız lazımdı öğretmeniz lazımdı her istediği şeyi hele başkasının almaması gerektiğini bilecek yaşta . Okulda çok sorun yaşarsınız maalesef . Belki bir pedegoga danışabilirsiniz bu konu hakkında sürekli konuşun anlatın kitaplar okuyun paylaşım hakkında .
Deletedmom_206 Mks Anlıyorum zor ama siz devamlı söylemeye açıklamaya devam edin. Karşı tarafın annesi anlatsın mesela oğlunuza. Öyle bir dönem bizim oldu. Denedi bizi. Ben çok katı davrandım. Senin değil alamazsın diye sert ve net bir şekilde anlattım. Karşı tarafın annesi de uyardı. Hatta oyuncağı hediye etmek istediler kabul etmedim. Kimsenin oyuncağını alamazsın. Kimseye oyuncağını da vermek zorunda değilsin. Ama paylaşırsan birlikte oynamak daha eğlenceli olur diye diye işte kabullendi.