Arkadaşlar merhaba. Kızım 18 aylık. Nerdeyse kelimesi yok. 10-11 aylikken dedigi kelimeler simdi yok. Anne demiyo. Mesela su istese bile agzindan su kelimesi cikmiyo. Bisey isteyecegi zaman elimizden tutup goturuyo parmakla gosteriyo. Annecim bu su hadi sende soyle diyorum demeye bile calismiyo. Sadece kelimeleri dede, baba , gel… Köpek sesi duyunca hav diyo. Daha çok işaret olarak gosteriyo. Üşengeçliginden mi bilmiyorum konuşması gecikti gibi. Çevremde 15-16 aylik bebekler kizimdan daha cok cumlesi var. Artik çok çok bunaldım kafama takıyorum niye böyle diye ağlıyorum bunalıyorum. Ben çalışan bir anneyim malesefki kızımla saatlerce ilgilenemiyorum kendimi çok suçluyorum. Anneannesi bakiyo ama kendi annemde olsa benim gibi yine bakamaz. Kizim 12 aylikti ben işime geri döndüm mecburdum. En başından yanında olsaydım belki şimdi daha guzel konuşan kelime haznesi cok olan bir cocuk olacakti. Yetersiz bir anneyim. Benim tarafimdan çok ilgisiz kalıyo kendi suçluyorum sonra eşimi suçluyorum onun yuzunden calismakta mecburum diye. Buraya kadar içimi döktüm.
Yükselen zeka yayınının bi kaç reklamını önerilerini gördüm. Konuşma gecikmesi olan cocuklar icin setleri var. Kullananlar arkadaslar faydasını gördü mü? Sizce kitapları alıp denemeli miyim? Lutfen yardiminiza ihtiyacım var…