Halime13 Aktivite neler yapıyorsunuz kitap okumak dışında. Dil gelişimi hızlı olsun istiyorum baba dede dışında kelimesi yok şuan sizler ne durumdasınız
damladll Halime13 bizim hiç yok maalesef sesleniyor sadece “he-ha-abu” o kadar babıldama heceleme yok çok kafama takmaya başladım çığlık atıyor sen ona birşey söyleyince anlamsız cevaplar gibi ses çıkarıyor “heeee” gibi ama anlamlı asla yok 😭
biroglanannesii1 Halime13 Yaptigim her ise katiyorum cam silme toz alma ev süpürme çamaşır katlama anlatıyorum hepsini puzzle aşığı bol bol puzzle yapıyoruz sticker yapıyoruz tabi şimdi 2 yaşında 10 ayindan beri yapıyoruz 50’ye yakın kelimesi var şimdi ama hala 2-3 cümle dışında cümle kurmadı. Hem İngilizce hem Türkçe iki dili de algiliyor. Televizyon 22 ayina kadar yoktu. 2 aydır günde 1 saat bakıyor. Bilemiyorum sebebini yalnız buyuyor belki de budur. Bir de 2 dil birden konuşuluyor bu da etki edebilir diye düşünüyorum bu ay doktor kontrolünde soracağım.
Sassolsobe Halime13 8,5 aylık baba ,dede ,anne,nene (bizim yörelerde babaanne, anneanne) gel,ver,hadi ,dit (git) :)
Efecim Baba, dede, gel, ver. Bizim de bu kadar. Kitap okuyorum, şarkı dinletiyorum, kendim şarkı söylüyorum. Belki farklı şeyler yaptıranlar vardır ben de burda bekliyim
A2B4 Halime13 Hiçbirşey abimiz var 2 yaşında onunla dil terpisine gdyrz evde onunla oynarken o da nasipleniyir…ilk oglumda herşey yaptım zor konuştu bu birazda inanın geentik
Halime13 A2B4 e bence ilk çocukta konuşma biraz eksik kalıyor ikinci çocuklar kardeş etkisiyle daha hızlı öğreniyorlar
Halime13 biroglanannesii1 iki dilli olmanın konuşmayı geciktirdiğini iddia ediyorlar ama sizin tam tersi olmuş ne güzel. Eşiniz mi yabancı yoksa özel olarak mı ingilizce konuşuyorsunuz. Bir de puzzle kaç ayda başladınız ne yönden etkisi oldu dil gelişimine
biroglanannesii1 Halime13 İkimizde yabancı değiliz ama Amerika da yaşıyoruz bu yüzden kreş için biraz hazırlamam gerekiyor bu yüzden iki dil veriyorum. Puzzle ben 10 aydan sonra başladım tabi ilk zamanlar çok anlamıyorlar ama zamanla kendisi yapmaya başladı mesela meyveler ile ilgili puzzle düşünün isimlerini söylerdim ve renklerini bu şekilde. Kitapta görünen nesneler ve ne için kullanıldıklarını anlatırdim bu şekilde ilerledik hep şimdi benim çocuğum kitap ve puzzle aşığı normal oyuncaklardan çok onlarla vakit geçirir en başta onlarla haşır neşir etmek çok iyi oluyor.
biroglanannesii1 Halime13 İkimizde yabancı değiliz ama Amerika da yaşıyoruz bu yüzden kreş için biraz hazırlamam gerekiyor bu yüzden iki dil veriyorum. Puzzle ben 10 aydan sonra başladım tabi ilk zamanlar çok anlamıyorlar ama zamanla kendisi yapmaya başladı mesela meyveler ile ilgili puzzle düşünün isimlerini söylerdim ve renklerini bu şekilde. Kitapta görünen nesneler ve ne için kullanıldıklarını anlatırdim bu şekilde ilerledik hep şimdi benim çocuğum kitap ve puzzle aşığı normal oyuncaklardan çok onlarla vakit geçirir en başta onlarla haşır neşir etmek çok iyi oluyor.
Halime13 biroglanannesii1 bende kitap çok okuyorum ve oradaki nesneleri günlük hayatta da gösteriyorum. Ancak şuan küçük olduğu için dikkat süresi kısa. Puzzle fikri hoşuma gitti iri parçalı olması gerek sanırım yutma riski açısından
adaatuna 10 ay olacak 1 haftaya ama dede’yi bizim gibi söylemiyor deeee deeee nee neee giibi söylüypr bunlar babıldamaya giriyo mu😂 ilk bebek bilmiyorum pek
biroglanannesii1 Halime13 Evet canım iri parçalı al zamanla daha çok zaman harcayacak onlara ilk başlarda biraz sabır gerekiyor ama zamanla odaklandıkça gelişecekler
Halime13 biroglanannesii1 tamam hemen bakayım. Gün içinde her yaptığımı anlatmaya üşeniyorum ama onu da yapsam iyi olacak.
biroglanannesii1 Halime13 Kesinlikle en iyi aktivite unutmayın ki sizin yaptığınız işlere dahil olması kek yaparken alın yanıniza ne yaptiginizi falan anlatın çok iyi şeyler bunlar
Halime13 biroglanannesii1 işte küçük olunca fazla durmuyor mama sandalyesinde ne kadar anlatsam da yaptıklarımı😂
biroglanannesii1 Halime13 Gelisim kartları al canim hayvanların,kıyafetlerin, şekillerin olduğu yemek sandalyesinde onları göster söyle ❤️