betmomm Çok geçmiş olsun, annenizin beslenme düzeni nasıl acaba? 7 yaşındaki yeğenim tip1 diyabet hastası. Geçen yaz günde dört defa insülin vurunup doktorun diyet listesine uymasına rağmen şekeri düzensiz yükseliş gösteriyordu. Örneğin ara öğüne sadece iki adet mürdüm eriği verilince bir tanesini yemesine rağmen 400 500lere çıkıyordu. Tedavi görmesine rağmen böyle olduğu için doktorun yaptırdığı ve faydasını gördüğümüz tek şey vardı. Eline 500ml bir su şişesi verip hastane koridorunda yürüyüş yaptırın diyordu. Yarım saat içinde o ciddi rakamlar olumlu derecede düşüş sağlıyordu.
☘️Yemeklerden sonra ve özellikle şekeri çıktığında su içip yürüyüşe çıkmasını öneririm.
☘️ dolu dolu iki öğün yemek yerine, doktorun önerdiği 3 ana öğün,3 ara öğün olmak üzere toplam 6 öğünlük beslenme düzeni kurmasını, ara öğünlerde ise sadece bir adet havuç, veya bir adet havuç, veya bir ufak avuç kuruyemiş yemesini öneririm. Havuç ve salatalığı aynı anda yese bile şeker yükseliyor çünkü.
☘️insülin enjektörü varsa alarm kurup saatinde vurmasını ve yemek saatlerini de düzenli aralıklarda oluşturmasını öneririm.
Biz bu şekilde kontrol altına alabildik. Umarım anneniz de düzene girer.