nrysn Kızlar selam, 10 aylık oğlum var sadece anne diyebiliyor oda bilinçli söylüyormu bilmiyorum. Başka kelime söylemiyorum baybay veya güle güle yapmıyor. Geç mi kaldık sizce anneler? Düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim☹️
damladll nrysn 10,5 aylık oğlum hiç birşey söylemiyor ve hiç birşey yapmıyor. Doktora söylemiştim doktor odasında çığlık attı “he-ha-ebu-bu” diyor sadece anlamsız heceler yani bunları yapıyorsa bekleyelim daha dedi ama bende geç kaldığımızı düşünüyorum
Ballilokmam11 nrysn alkış felan yapiyor mu kelime normal babildama var mı zaten sürekli kendi kendine konuşurlar onun olması lazım mesela odadan çıkarken dahi baybay yapın hemn alışır öğrenir alkış yapın kendi elinize onunkini vurun arada ve öyle onu da öğrenir ce e oynayın bol bol yapar endişe etmeyin
nrysn Ballilokmam11 bişeyler cıkarıyor ama tam olarak kelime yok. Alkış felan yok suan ama elimden geldiği kadar dediğiniz gibi göstermeye çalışıyorum.
Yasem1n nrysn asıl siz saçmalamayın 10 aylık bebekten beklentiniz ne ya sizin kafayı mı yediniz. Her bebeğin gelişimi kendine özel. Siz elinizden geleni yapın o zaten vakti gelince konuşacak. Gerçi sizler çocuk kıyaslamayı seversiniz. Genetik olabileceği de ayrı bir alternatif zaten ama neyse.
nrysn Yasem1n zaten burda soruyoruz öğrenmeye çalışıyoruz amacımız daha önce cocuk sahibi olmuş annelerle fikir alışverişi yapmak. Kim kimin cocuğunu kıyaslıyor ne alaka. Gidin başkalarına fikir verin lütfen. Boşboş konuşmayın.
badesmommm nrysn erkekler bir tık daha geç konuşabiliyor. 18 aya kadar bekleyin. Ama ekran vs veriyosanız kesin. Bol bol kitap okuyun. Karşınıza alarak okuyun ağzınızı okusun. Nesneleri tanıtın. Konuşur. Geç değil. Ama ekrana maruz kalıyorsa ve devam ederse çok ciddi başka sorunlar da olur.
Sontvbukucu nrysn su an için gec kalmis sayılmazsınız. 1 yasinda anlamlı en az 3 5 kelime beklenir. Gun içinde mutlaka kitap okuyun ekrandan uzak tutun bol bol sohbet edin. Sosyal olun eve tıkılıp kalmayın. Bu şekilde devam ederseniz konuşmasında gecikme olmaz. Konuşmada genetik etkisi yuzde 5. Genetik menetik diyenlere bakmayin.
atlass1 nrysn oğlum 9 ay 20 günlük. 3.ayından itibaren hep anne-baba-dede-mama gibi kelimeleri hep söyledim aralıksız. 7.ayında dede-baba dedi 8.ayda anne-mama dedi şuan buna meme de eklendi yani demem o ki ne kadar kelimeleri söylerseniz bebeğinizde o kdr aşina olup söyler🙏🏽💕