annelik_delilik Merhaba oğlum da 20 ay 17 günlük, ortalama 30-25 kelimesi var ama her şeyi anlıyor seslerle (ııh diyip parmağıyla göstererek) derdini bir şekilde anlatıyor. 18 aya kadar tek büyüttüm temizlik yemek bebek derken yeterince sosyal olamadık.Ama ekran yok denecek kadar az ve bolca kitap okuyoruz.Buna rağmen konuşmuyordu. Şimdi ülke değiştirdik babasının yanına geldik ve gezmeler çoğaldıkça bi anda hem Türkçe hem Almanca kelimeler eklemeye başladı. Bu zamana kadar hep tedirgin oldum yalnız başıma yetemedim diye ama bu süreçten sonra açılmaya başlayacak galiba. Hemen anlıyor ve dediğini yapıyorsanız da konuşmaya üşeniyor olabilir.