esmanr 5 litre sutu kaynatin ama kısık ateste cok kaynatiyorum ben arada birde kepçe ile karistiriyorum ocakdan alıyorum ılımasini bekliyorum ne cok sıcak ne de cok soguk olucak süt. Süt tamamen ılık olmali mesela 45 derece 40 derece gibi ısı ölçer varsa kullanabilirsiniz ya da serce parmaginizi süte sokun bekletin 7 ye kdar sayabiliyorsaniz ılımiştır kepceyle kariştirin vivo yogurt mayasi tozu var icinden 4 tane cikiyor 5 lt süte 1 tane toz maya dökmeniz yeterli kivam taş gibi olsn diyorsaniz da 2 paket toz maya dökün. Mayayi ekledikten sonra iyicee kariştirin sonra agzini kapatin uzerinide bir bez kapatin 8 saat oda sicakliginda beklesin sonra kapagini acin uzeri su olduysa olmuyor genelde benim yaptigimda ama olursa die soyluyorum ince temiz beyaz bir bez koyun ama kapagini kapatmayin buzdolaba alın en az 12 saat dinlensin bu sekilde taş gibi oluyor ve tadida harika ayrica vivo yogurt mayasi da tamamen dogal icerikli harika bi urun hazir yogurt tadi da asla vermiyor yillardir kullaniyorum ben. Bu arada yogurt tenceremde çelik çelik daha iyi tutuyor