Hulya11 27 aylıkken denedim ters tepti 3 gün kaka yapmadı. Hazır olmadığına kanaat getirdim ve haziran ayına erteledim yani tam 31 aylıkken 1 haftada hallettik. Oğlum konuşabiliyor, merdiven çıkabiliyor ve sabahları kuru kalkıyordu yani hazır olduğu çok belliydi. Kakasını gidip gizli bir yerde yapıyor ve kimse beni rahatsız etmesin diyordu. Hazırdı.
-öncesinde 1-2 hafta boyunca artık bez takmayacağız, külot daha rahat, artık çişler kakalar tuvalete gidecek diye konuştuk ara ara. Birlikte yeni iç çamaşırları aldık onun beğenmesine dikkat ettik.
-yine öncesinde aldığımız köpekli klozete oyuncakları oturtup çiş yaptırdık. Müzikli sifonuna basıp eğleniyordu.
-ilk başlarda bazen köpekçiğe bazen klozete bazen de çömelerek yaptı. Sık sık götürdük. Sürekli sormak işe yaramıyor ama ikna edip götürmek işe yarıyor.
Elbette kazalar oluyor asla kızmadık, olabilir anneciğim bu bir alışma süreci bazen unutabilirsin diye destekledik.
-ilk gece uyandırdık baya ağladı, bir daha uyandırmadık sabaha kadar. Ama rutin oldu uykudan hemen önce ve hemen sonra çiş.
-teonun kaka kitabını aldık çok işe yaradı bence.
-ilk kakayı çömerek yaptı ve korktu, bu ne diye. Peçeteyle aldım klozete attım hadi sen de sifona bas dedim o şekilde başladık. Her kaka yaptıktan sonra duş kabinin camına bir tane sticker yapıştırdık. Bazı zamanlar işi bitikten sonra duşa girip suyla oynamasına izin verdim bu bile pekiştirdi diyebilirim. 1 hafta kadar evin çevresinden pek ayrılmadık.
-iyicene alıştıktan sonra da seyahat etmemiz gerekiyordu seyehat lazımlığı aldım hayatımda en çok işime yarayan şey oldu. Çocuğumu umumi tuvaletlere oturtmadım hiç. Temiz hijyenik ve kişisel. Kesinlikle tavsiye ederim.
Tüm bunlara ek olarak sifona basmadan önce hep kapağı kapattık. Malum sifona basınca mikrop yayılıyor banyoya. Bunu da küçük yaştan itibaren alışkanlık haline getirmek gerekiyor.