Yani tapu üzerine haciz konulduktan sonra alacaklı ya da borçlu bir sene içerisinde icra dairesinden satış istemelidir . Eğer bir sene içinde satış istenmezse haciz düşer ve borçlu tarafından icra dairesine sunulacak dilekçe ile taşınmaz üzerindeki haciz kalkar