fa_sena_y otizm bir spektrumdur, yelpaze gibi düşünün. Atıyorum a,b,c,d belirtileri var diyelim. Benim çocuğumda a,c,d vardır, sizinkisinde a yoktur ama b,c,d belirtileri vardır gibi gibi. Umarım örneğim anlaşılır olmuştur. Eğer bir endişeniz varsa başka belirtiler de var mı diye bakmalısınız. En belirgin otizm belirtisi tekrarlayan takıntılı hareketlerdir. Günlerce, haftalarca defalarca kez kapıyı kapatıp açmakla uğraşmaları gibi, ışık kapatıp açmakla uğraşmaları gibi. Oyuncakları amaçlarına göre oynayamazlar, bir arabayı düt düt diye sürdüremezsiniz. Nesneleri ellerinde taşımaya ısrar ederler, oyuncaklar arasından bir top seçip bütün gün ellerinde dolaştırmak gibi. Dönen nesnelere çok ilgi duyarlar, hatta büyüdükçe bunu ileriye götürüp kendileri nesneleri çevirir, bir oyuncak parçasını alıp çevirir, bir tabağı alıp çevirir gibi. Bunlar takıntılı hareketler oluyor.