mucizem24 Sek marka cam şişede pastörize süt. tencereye koyuyorum 1 taşım kaynatıyorum. Ardından ılımaya bırakıyorum. Parmağım içinde 7 sn kalabilecek ısıya geldiğinde 1kaseye 1 paket sade activiayı alıyorum. Çırpıyorum. Pürüzsüz olana kadar. Bir kaç kaşık da sütten ekliyorum yine karıştırırıyorum.
Sonra tencereye ilave ediyorum kaseyi. Tekrar karıştırıyorum. kepçeyle minik kavanozlara dolduruyorum. Fırını 10 dk 50 derecede ısıtıp kapatıyorum. Sonrasında ağzı açık şekilde yoğurtları koyuyorum fırına. Yaklaşık 8-9 saat öyle kalıyor. Sonra alıp yine aynı şekilde ağzı açık kalacak şekilde buzdolabına koyuyorım 2-3 saat da orda kaldıktan sonra taşş gibi mis gibi yoğurtlarımız oluyor. Kendim ilk yapısımdan beri böyle yaparım taş gibi tutuyor. Üstelik hic yoğurt mayalamayan biri olarak tutturuyorum basit 😅ekşi de olmuyor hic