mondecaidensecmeler Öncelikle hayırlısı ile kucağınıza almanızı dilerim. Ben ilk doğumumda tam 12 saat sancı çekerek ve suni sancının da eklenmesi ile çok zor bir süreç geçirmiştim. Doğumhaneye 9 cm ile inmiş ve odada çektiklerimin aksine 3 ıkınmada çok rahat bir şekilde doğurmuştum. 2. doğumumda ise 2 saat bile sürmeyen doğal sancılarım ve hızlıca ilerleyen açılmam ile neredeyse odada doğum yapacaktım. Doğumhaneye indiğimde bu sefer ilk doğumumdaki travmalardan mı bilemiyorum ıkınamadım bir süre. Doktorum ve ebem beni sakinleştirdikten sonra kendime geldim, doğru ıkınma ve ebe desteği ile doğurabildim. Elbet korku ile gidiliyor hastaneye bir kez tecrübe ettiğimiz için. Ama size tavsiyem herşeyi unutmanız , çünkü inanın her bir doğum ayrı bir tecrübe ayrı bir durum. Aşamaz ve travmanızla giderseniz bu sefer ikincide benim gibi kasılıp ıkınamadan kalabilirsiniz doğum anında. Bir kere yaptım bir kez daha niye yapamayayım deyin kendinize sürekli.